ACTUALITAT

Comitè de Seguretat i Salut laboral del Departament de Salut

El dia 28 de setembre de 2022 es va reunir, de forma ordinària el tercer ple del Comitè de Seguretat i Salut (CSS) del Departament de Salut. Per part del Departament i Servei Mancomunat de Prevenció de Riscos Laborals (SMPRL), es varen plantejar els següents punts:
• valoració dels incidents i accidents registrats, malalties i violència en el període de juny a setembre de 2022. Respecte a aquest punt, UGT ha tornat a demanar que es faciliti més informació sobre els casos que arribin per tal que els delegats de prevenció puguin poder participar en la seva investigació tal com diu la legislació sobre riscos laborals.
• informació sobre els casos de Covid-19 en el personal del Departament i de les incapacitats temporals relacionades i personal especialment sensible.
• informació sobre la constitució de dos nous grups de treball del CSS sobre establiment d’un protocol per a treballadors d’especial sensibilitat (TES) i de revisió del pla de prevenció de riscos laborals del Departament de Salut.
• informació sobre les reunions de les comissions del CSS (avaluació de riscos psicosocials de l’SGAM i violència). S’informa que s’està treballant per tal de modificar el protocol de violència, establir noves actuacions i personal de referència amb col·laboració amb els Mossos d’Esquadra.
• presentació de la memòria del SMPRL de l’any 2021. Des d’UGT s’ha fet tot un seguit d’aportacions al respecte, així com es demana que es doni publicitat a la mateixa.
• la situació i condicions dels llocs de treball personal dels programes Covid que actualment estan en actiu.
• l’estat de la climatització de l’edifici Salvany. Des d’UGT s’ha demanat que es faci retorn als delegats de prevenció de les actuacions que es facin, ja que de forma rutinària es produeixen avaries de la mateixa. Tot això fa que s’estableixi habitualment el teletreball fins que es solucionen les avaries.
• Informació sobre els resultats de les avaluacions de riscos de les seus i centres on enguany hi treballa personal de salut pública realitzades fins a la data actual. Des d’UGT també s’han realitzat tot un seguit d’informes com a delegats d’algunes d’aquestes, en participar en la seva avaluació acompanyant els tècnics de prevenció.
Des d’UGT s’ha plantejat:

a) La ampliació de les dades sobre sinistralitat laboral de l’any 2021 realitzada per part del SMPRL comparada amb d’altres anys i que s’ha inclòs en la memòria del SPRL de l’any 2021 facilitada.
b) La necessitat que es realitzi la revisió del material EPI pels membres del CSS abans de la seva adjudicació per tal de revisar la seva adequació al que s’ha establert en les especificacions tècniques, tal com s’ha requerit i acordat en anteriors plens.
c) La necessitat que es realitzi una avaluació de riscos psicosocials dels Equips Territorials de Salut Pública tal com s’ha demanat retiradament per la UGT i així es doni compliment als resultats de la re-avaluació psicosocial del personal de salut pública realitzada l’any 2018, ja que durant la mateixa es va acordar la realització d’avaluacions específiques si així es desprenia dels resultats obtinguts.
d) Que es doni publicitat als resultats de l’esmentada re-avaluació psicosocial del personal de salut pública realitzada l’any 2018. Aquesta petició s’ha realitzat de forma reiterada en plens anteriors.
e) Que s’informi de la previsió del trasllat a una nova seu del Carrer Aragó amb Girona del personal de l’edifici Salvany. Es respon que s’està pendent de realitzar reformes i que s’estima que estiguin acabades en el primer trimestre de 2024.
f) Que s’informi de l’inici del programa de vacunació de la grip i de Covid al personal del Departament.
g) La calendarització de les reunions ordinàries del plens del CSS de l’any 2023.
h) Que es facin les aportacions al pla de formació del SMPRL per a l’any 2023 que s’ha facilitat per a la seva inclusió en el pla de formació de tot el Departament de Salut. Per part d’UGT s’han demanat diverses activitats formatives i en especial la formació en riscos laborals del personal de nova incorporació (substituts, reforços i personal inclòs en borses de treball).
També s’ha demanat que es faciliti als membres del CSS no només la relació de les activitats formatives que es volen realitzar sinó els programes detallats i continguts de les mateixes per a la seva correcta valoració.
i) Tornar a requerir la necessitat que els delegats de prevenció puguin disposar, a través d’un espai corporatiu de consulta telemàtic, de tota la informació sobre riscos laborals existent sense la necessitat que es facin requeriments específics. Així mateix, es demana un espai de treball col·laboratiu de treball per als delegats/ades de prevenció i la difusió/publicitat al personal del Departament de Salut de la informació pertinent sobre riscos laborals que els pugui afectar.


UGT vol continuar treballant i lluitant per aconseguir millorar les condicions laborals. Per això us demanem que si teniu qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració que vulgueu fer, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:

manelgimenez.ugt@gmail.com

Salut!

UGT SALUT

Barcelona 30 de setembre de 2022

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca