CURRÍCULUM CEC ALS PROCESSOS SELECTIUS DE LLOCS TEMPORALS
Un any ha necessitat l’Administració de la Generalitat per arribar a un acord, amb tots els representants socials de la Mesa Sectorial per unanimitat, que recolza la denúncia de la UGT presentada el gener de 2019, on exigia no permetre que es demanés una fotografia i/o d’altres dades personals que no garantien la igualtat entre les persones aspirants per a l’accés a una oferta d’ATRI.
Finalment, avui 17 de febrer de 2020 hem signat l’acord que permetrà participar amb un currículum anònim (suprimint dades i referències personals en la fase prèvia a l’entrevista) com són: nom i cognoms de la persona, DNI, nacionalitat, fotografia, adreça i localitat de residència, edat, gènere i centre d’expedició de les titulacions.
Aquest acord per la UGT és l’inici per continuar treballant per l’eliminació de l’entrevista com a prova de selecció, que considerem del tot un procés subjectiu, que no garanteix la imparcialitat i no discriminació en el procés selectiu. Caldrà crear per part de la Funció Pública un mecanisme de participació en les ofertes d’atri que no sigui necessari un correu electrònic o la creació d’un aplicatiu que permeti mantenir l’anonimat en aquesta fase.
ELIMINACIÓ D’ALGUNES CAUSES MÈDIQUES MOTIU D’EXCLUSIÓ A L’ACCÉS DE L’OCUPACIÓ PÚBLICA
L’Administració i els representants sindicals han acordat avui eliminar algunes malalties que impossibilitaven l’accés a l’ocupació pública, concretament la psoriasi, la diabetes mellitus, la celiaquia o la infecció per VIH.
En les diferents bases dels concursos d’oposició existeixen exclusions genèriques històriques, generant discriminació d’algunes persones amb patologies cròniques que en l’actualitat es poden tractar i controlar, l’acord d’avui és un pas per evitar la discriminació per motius de salut garantint el dret al treball. Avui l’acord redueix la restricció a l’accés en l’ocupació pública en aquestes 4 malalties, però la UGT ja ha exigit a la Funció Pública continuar treballant per eliminar al màxim d’altres motius de salut que siguin innecessàriament restrictius.
SERVEI DE TRANSPORT I FLEXIBILITAT HORÀRIA AL DISTRICTE ADMINISTRATIU
Els representants socials li demanen al responsable del trasllat al Districte Administratiu informació rellevant del servei de transport afectat. Ens informa que s’ha elaborat un informe arran de l’enquesta a les persones treballadores afectades per mesurar les necessitats d’horaris i d’adaptació del transport amb un servei licitat pendent d’estructurar però que serà complementari a l’actual servei que la mateixa empresa dona de transport a l’Agència Tributària de Catalunya (ATC). Aquesta concreció del servei està en negociació amb l’empresa licitada i durant aquesta setmana es concretarà el servei que s’iniciarà el 9 de març d’enguany. El personal afectat prèviament podrà fer ús del servei contractat per l’ATC només amb la identificació com a treballadors i treballadores de la Generalitat.
La UGT torna a reclamar que els conceptes de l’acord que s’apliquen al personal afectat al trasllat al Districte Administratiu siguin d’aplicació a la resta de personal de l’Administració de la Generalitat, com és la flexibilitat horària o el teletreball. En concret també es podrien beneficiar les persones treballadores que estan a l’ATC a Zona Franca des de fa uns anys ja, cosa que l’Administració nega al·legant que aquestes mesures pel Districte tenen una temporalitat de dos anys i l’ATC es va traslladar ja fa uns quatre anys.
CAMPANYA DE LA RENDA A L’ATC
La UGT exigeix que als treballadors que resultin afectats pel conveni entre l’Administració General de l’Estat (AGE) i l’Administració Pública de Catalunya per donar el servei durant la campanya de la Renda, se’ls retribueixi extraordinàriament pel sobreesforç temporal per la formació i per l’exigència durant aquest període, igual que abona un complement l’Agencia Tributària estatal als seus treballadors durant la campanya.
La UGT insisteix que, si l’Administració de la Generalitat vol assumir aquestes competències, les hauria d’abonar i l’Administració assegura que són tasques que ofereix al personal de l’ATC com a voluntàries durant el període de campanya i que no dóna lloc cap increment de la retribució per aquest sobreesforç.
Es fa urgent donar-li un valor a aquest esforç del personal funcionari que es dedica a la campanya i pot ser que els treballadors s’haurien de plantejar donar un suport majoritari de negativa a la VOLUNTARIETAT exigida per part de l’ATC, que doni força a la negociació d’aquestes condicions sobrevingudes durant la campanya de Renda i a veure com es donava sortida al compromís de la Generalitat amb l’AGE.
FUNCIONS DEL COS DE SUBALTERNS DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA
Els representants socials exigim una creació d’una comissió de treball de la Mesa Sectorial per actualitzar i modificar, si s’escau, la normativa existent anacrònica que defineix les tasques i funcions del cos de subalterns, que d’altra banda extraoficialment alguns Departaments ja han configurat modificacions i actualitzacions de funcions que no els corresponen i que genera indefensió a aquest col·lectiu. Si aquest col·lectiu ha de realitzar noves funcions que siguin reconegudes amb un increment retributiu d’acord amb les noves tasques.
No pot ser que el novembre de 2019, la Funció Pública esdevingui sobirana per modificar les funcions del cos de subalterns, per redefinir les tasques dels aspirants als diferents concursos per aquest cos, començant per l’oferta de la convocatòria 240 (exclusiva per persones amb discapacitat intel·lectual), modificant les funcions però no el Decret Legislatiu 1/1997 que regula aquestes funcions pròpies.
RECUPERACIÓ DE LES ABSÈNCIES DEL LLOC DE TREBALL A CAUSA DEL TEMPORAL GLORIA
La UGT reclama que és incomprensible que la Funció Pública faci recuperar els dies que va ser impossible anar a treballar a causa del temporal, que la mateixa Administració va exigir responsabilitat als ciutadans demanant que es quedessin a casa, o no obrint alguns centres educatius per evitar desplaçaments de les persones que augmentaven el risc d’accidents. Tot i això, l’Administració argumenta que es basa en la normativa de 2017 existent i reconeix l’excepcionalitat del temporal, encara que amb el canvi climàtic ningú no pot garantir que no esdevinguin en el futur de temporals i situacions similars, però manté la instrucció descrita a la nota publicada al portal ATRI que indica com s’ha de recuperar aquelles hores en un termini de quatre mesos.
CARRERA PROFESSIONAL DEL PERSONAL FUNCIONARI
L’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEP) ja defineix la possibilitat de creació de la carrera professional horitzontal i vertical al personal funcionari i laboral. La UGT torna a plantejar, com fa més d’un any, la necessitat de crear un grup de treball que desenvolupi la promoció professional pel personal tècnic i administratiu a la que tenen dret. El Subdirector de la Funció Pública argumenta la impossibilitat normativa de la creació d’aquesta carrera professional a Catalunya, tot i que ja existeix a altres comunitats autònomes. Però la Funció Pública amb el seu argument obre l’oportunitat de crear aquesta al personal laboral de l’Administració amb la Negociació del VII Conveni, tal com diu l’EBEP art.19.
De nou la pròpia Administració genera discriminació entre els col·lectius de personal funcionari i laboral. La UGT, amb majoria de representació a la Comissió Negociadora (formada només per 5 membres de CCOO, 2 membres de CATAC i 8 membres de la UGT), ja està treballant en un projecte de carrera professional que serveixi de model per TOT el personal (funcionari o laboral) de l’Administració de la Generalitat.
ESPECIAL SITUACIÓ DEL PERSONAL INTERÍ
Reclamem de nou que es negociïn unes bases de convocatòries que ajudin a l’estabilitat d’aquests treballadors com han fet altres administracions i que demostri l’interès i la preocupació de l’administració per aquestes persones, grans professionals en els seus camps després de prestar serveis a la Generalitat durant molts anys. La Funció Pública no es mou de la seva postura.
VARIS
- Compensació dels dies festius del 2020 que cauen en dissabte: L’administració està d’acord però que es negociarà al segon trimestre d’aquest any.
- Personal que presta servei a comissaries: tornem a reclamar l’eliminació de la jornada especial i l’assignació d’un complement específic superior, l’administració ens remet a reunions anteriors on ja es va tractar el tema i s’hi va negar…
- Ampliació del termini de gaudiment dels AP’s i la compensació de festius a Justícia:La UGT ja ho ha demanat mil vegades per l’acumulació d’hores extres per mancança de treballadors que fan impossible el seu gaudiment. La Funció Pública manifesta que si esta situació es real s’haurà de solucionar.
- Vacances: Demanem establir uns criteris de gaudiment de les vacances en el supòsit que els treballadors no es posin d’acord. L’Administració ens donarà resposta aviat.