ACTUALITAT

Resum Comissió Paritària de Prevenció de Riscos Laborals del personal Tècnic i Administratiu i Laboral.

  • Gestió  de la prevenció de riscos laborals a l’edifici del Districte Administratiu

En aquest punt es plantegen 2 qüestions:

  1. El model de servei de prevenció que s’ha implantat al Districte Administratiu s’ajusta al Decret 312/1998? L’Administració diu que s’ajusta a la normativa interna de l’Administració. En tot cas, si no fos així, l’Administració ho podria solucionar fàcilment.
  2. També s’apunta al fet que hi ha elements del model del DA que poden ser exportables a altres àmbits i que, des de la UGT, pensem que caldria estudiar aquesta possibilitat en el moment i l’àmbit adequat.

Per una altra banda es valora el funcionament específic del model implementat al Districte Administratiu, i les parts coincidim que el funcionament és, per ara, correcte.

  • Comissió de seguiment de les Mútues Col·laboradores amb la Seguretat Social.

L’Administració explica que estan pendents de polir certs aspectes relacionats amb la homogeneïtzació de la recollida de dades per part de les 6 mútues que l’Administració i el Sector Públic de la Generalitat tenen contractades.

Des de la UGT pensem que aquesta comissió ha de cooperar amb el sistema de control i queixa que ja preveu el Ministerio de Trabajo y Economía Social (recordem que les mútues són entitats col·laboradores de la Seguretat Social) i -com que no tenim informació sobre qui la forma, ni dels canals d’accés, ni de les seves funcions, per la manca de participació sindical- també pensem que es posa molt en entredit la seva capacitat, i voluntat real, per convertir-la en un mecanisme que promogui la millora del servei que les mútues presten a les persones que treballen a la Generalitat de Catalunya.

Des de la UGT també preguntem si aquest és l’àmbit on s’ha de tractar aquesta qüestió.

  • Dotació de recursos per dur a terme la planificació de l’activitat preventiva departamental

A part de la tradicional manca de recursos humans que pateixen els nostres serveis de prevenció, ara cal afegir les conseqüències que van aparellades al procés d’estabilització.

L’Administració diu que no s’han perdut llocs de treball, però des d’UGT sabem que el procés ha suposat canvis de lloc de treball de professionals i volem saber com esta la “foto” actual dels serveis de prevenció.

  • Activacions del protocol d’assetjament psicològic laboral

És la primera reunió de la Comissió després de la recent aprovació del nou protocol. L’Administració manifesta que ara mateix s’està pendent de la ratificació del protocol mitjançant Acord de Govern i la seva posterior implementació definitiva.

  • Informació sobre les irregularitats detectades a la nova Àrea Bàsica d’Agents Rurals

La responsable del Departament d’Interior informa que, després del trasllat del personal, el servei de prevenció va fer una visita i no va observar cap situació que posés en risc la seguretat i salut dels treballadors i treballadores.

Des de la UGT ens queixem i demanem que s’apliquin el protocols aprovats a la Comissió Paritària per tal de garantir que, quan es facin obres, els serveis de prevenció facin un seguiment continu de l’afectació a les persones treballadores. També incidim en les incomoditats que les obres provoquen a les persones que treballen a prop, aspectes que cal tenir molt presents i evitar aquestes situacions fent teletreball mentre durin les obres.

Des de l’Administració es comprometen a fer el recordatori oportú i el Departament d’Interior diu que farà una nova visita per corroborar que està tot en regla.

La part social planteja que les obres que afecten directament les persones que treballen al mateix edifici sigui un punt fix en l’ordre del dia dels diferents CSS. L’Administració no hi està d’acord.

  • Estat de les avaluacions de riscos psicosocials al Departament de Drets Socials i l’Agència Tributària de Catalunya

La informació que facilita la representant del Departament d’Economia i Hisenda no acaba d’aclarir en quina situació  està l’avaluació de riscos psicosocials de l’ATC.

La representant del Departament de Drets Socials informa que l’avaluació de riscos psicosocials es va enllestir el 2022 i serà presentada al proper CSS.

  • Metodologia per a l’avaluació dels riscos psicosocials en la modalitat de prestació de serveis de teletreball

El representant de l’Institut Català de Seguretat i Salut Laboral informa que encara no hi ha cap actualització de la metodologia PSQ-CAT21 pel que fa al teletreball.

Aquesta qüestió deixa clar que no podem aturar les avaluacions esperant futuribles que no poden controlar el temps que trigaran en arribar.

En darrer lloc s’apunta que caldrà acordar a la Comissió Paritària General com s’abordaran les avaluacions de riscos dels llocs de teletreball.

  • Planificació de les auditories del Sistema de Gestió de la Prevenció

L’Administració informa que estan en marxa les dels 3 primers departaments (Acció Exterior i Unió Europea, Presidència i Cultura).

Tot just acaben d’embastar el primer informe i que tenen previst ajustar-se a la planificació prevista.

  • Actualització del protocol de vigilància de la salut pel personal del cos de bombers

La investigació envers els contaminants sorgits de la combustió està sobre la taula. Aspectes que fa uns anys es desconeixien, en l’actualitat, estan molt presents.

Diferents cossos de bombers europeus i ja de l’estat Espanyol estan adaptant els seus protocols de vigilància de salut a la nova realitat, des d‘UGT hem demanat que el Departament d’Interior faci el mateix. Com no pot ser de cap altra manera, la Subdirecció de Prevenció entoma el guant i, de cara el proper any i fruit de les noves avaluacions de riscos, s’adaptaran els protocols.

  • Informació dels accidents de treball als delegats de prevenció departamentals

Des de la UGT insistim que cal instar als departaments que informin els delegats/ades de PRL dels accidents de treball, comparteixin les dades amb ells i elles i facilitin la seva participació en la investigació tal i com estableix la Llei de Prevenció de Riscos Laborals.

Per qualsevol dubte relacionat amb la seguretat i salut laboral us podeu adreçar a nosaltres.

ssl-gencat@catalunya.ugt.org

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca