ACTUALITAT

Reunió del comitè de seguretat i salut laboral del Departament de Salut

Els dies 15 i 27 de desembre de 2021 es va reunir de forma ordinària i extraordinària, respectivament, el Ple del Comitè de Seguretat i Salut (CSS) del Departament de Salut. En la reunió del 15/12/2021 es varen tractar els següents temes que poden ser del vostre interés. Per part del Servei Mancomunat de Prevenció de Riscos Laborals (SMPRL) es va informar:

  1. La incorporació dels nous membres del CSS nomenats per part del Departament en substitució de les vacants.
  2. Els incidents i accidents registrats, malalties i violència en el període de setembre a desembre de 2021,
  3. Els casos de Covid-19 en el personal del Departament i de les incapacitats temporals relacionades i del personal especialment sensible,
  4. L’actualització del III Pla de contingència i reincorporació, però que en la situació en la qual actualment ens troben no cal revisar-lo, mantenint les normes restrictives al respecte,
  5. L’actualització dels equips d’emergència, evacuació i primers auxilis a les seus i edificis (MAP) on hi ha personal del Departament), punt demanat per UGT.
  6. L’aprovació del protocol de Coordinació d’Activitats Empresarials (CAE) i de l’estat d’aplicació als escorxadors i seus corporatives, punt demanat per UGT. En aquest apartat, s’observa que tot i la millora observada en la seva activació i aplicació, encara cal millorar la seva aplicació, en especial als escorxadors. Des d’UGT es demana que també s’inclogui a la CAE els centres de tractament de caça i que es faci la seva valoració de riscos laborals.
  7. El pla d’acollida i reciclatge del personal en matèria de Prevenció de Riscos Laborals, punt demanat per UGT,
  8. L’estat dels aires condicionats i del seguiment del seu manteniment, punt demanat per UGT, i
  9. L’informe de situació de les seus corporatives de Girona i Tortosa.

Des d’UGT s’ha demanat que:

  1. Es faci un control exhaustiu de les tasques de manteniment dels aires condicionats, ja que es considera que l’empresa que realitza el seu manteniment no realitza correctament aquestes tasques,
  2. Es realitzin les actuacions necessàries per tal que els equips de calor funcionin correctament i no es donin situacions anteriors en què el personal tenia que estar treballant amb roba d’abric.
  3. Es faciliti l’auditoria de la qualitat de l’aire realitzades a les Seus de Salvany i d’Ave Maria l’estiu passat.
  4. S’estableixin unes mesures d’actuació clares i definides del personal que assisteixi a un company accidentat quan l’atenguin.
  5. Es creïn grups de treball específic del CSS per tal de tractar i aprofundir els temes que es plantegin des del CSS. Des d’UGT es proposa la continuïtats de les Comissions existents (prevenció de la situacions de violència, grups de salut pública-inspectors i re-avalaució de riscos psicosocial del personal de la Secretaria de Salut Pública ) així com la creació de noves (treballadors d’especial sensibilitat, pla de prevenció i pla d’igualtat), entre d’altres.
  6. S’estableixi un calendari i els contingut de creació de cadascun dels grups de treball indicats en el punt anterior.
  7. Es faci arribar una proposta de calendari de reunions del CSS per a l’any 2022.
  8. Es faciliti material EPI adequat a tot el personal, inclòs els substituts dels veterinaris d’escorxador ja que es té coneixement que en algunes sub-direccions territorials no reben el calçat i els guants de malla de protecció.
  9. Es permeti la revisió del material EPI, pel SMPRL i els membres del CSS, prèvi al seu subministrament un cop realitzada la contractació del mateix,

En la reunió del 27/12/2021, convocada de forma urgent per pel Departament de Salut donada la situació epidemiologia enfront el Covid-19, es va passar per consulta i participació el nou  IV Pla contingència i reincorporació progressiva DS”. Durant la mateixa, des d’UGT es va demanar el següent:

  1. Poder disposar prèviament del document abans de poder realitzar la seva valoració durant la reunió.
  2. L’aplicació de totes les normes que s’estableixin de forma unitària per a tot el nostre personal i el personal extern que comparteixi llocs de treball o realitzi tasques amb personal del Departament a les seus.
  3. La difusió d’aquest nou pla de contingència a tots el nivells (inclòs el personal del programes Covid.19) mitjançant la intranet, cartells informatius penjats als plafons d’anuncis i correus electrònics, En referència al personal que realitzi tasques presencials, entre ells el personal dels programes Covid-19, es va demanar que es fes arribar les normes a aplicar en reunions i activitats que es realitzin en grup.
  4. Es faciliti al personal d’atenció al públic i conductors mascaretes FFP2. Així com que es realitzi una estratègia informativa i de suport al personal d’atenció telefònica dels edificis Salvany i Ave Maria, que es troben col·lapsats arran d’aquesta nova onada.
  5. S’activés de forma efectiva la CAE als centres i llocs de treball per tal de garantir la protecció dels nostres treballadors que realitzen el treball presencial, en especial als veterinaris d’escorxador.
  6. La necessitat que es realitzi una aplicació i seguiment efectiu de les mesures d’autoresponsabilitat i d’aquest nou pla de contingència.
  7. L’extensió del teletreball a tots els àmbits on sigui possible. A tal motiu es demana que s’apliqui també al personal dels programes Covid-19, Per part del Departament es va respondre que se’ls aplicaran les pautes i condicions de treball de les altres onades, és a dir, el seu treball serà fonamentalment presencial.

UGT vol continuar treballant i lluitant per aconseguir millorar les condicions laborals. Per això us demanem que si teniu qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració que vulgueu fer, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:

manelgimenez.ugt@gmail.com

manel.gimenez@gencat.cat

joan.antoli@gencat.cat

Salut i cuideu-vos!

Barcelona 30 de desembre de 2021

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca