ACTUALITAT

Reunió Mesa Sectorial: gener

EVOLUCIÓ PAGA EXTRA 2012: 20,77% NÒMINA MARÇ 2018

La Resolució 7/XI, de 20 de gener de 2016, del Parlament de Catalunya, instava el Govern de la Generalitat al retorn als treballadors públics de la paga extraordinària del 2012 i d’altres drets laborals retallats.

Va ser a la sessió de la Mesa General de 9 de juny de 2016 on la UGT i la resta de sindicats amb representació vam aconseguir la signatura d’un Acord que comprometia l’Administració, entre d’altres qüestions, a l’abonament del 75,96% de la paga extra de 2012 espoliada que restava pendent de pagar. D’aquesta quantitat, queda pendent el 20,77% que havia de ser retribuït a la nòmina del mes de març de 2018.

Doncs bé, a la reunió de la mesa sectorial, l’Administració ens ha comunicat que desconeixen si podran abonar el darrer tram pendent a la nòmina del mes de març amb l’excusa que la partida destinada a l’abonament d’aquesta quantitat obligatòriament ha de ser aprovada pel nou Govern català, quan es constitueixi, o pel Consell de Ministres, en cas que la situació es demori.

Davant la incertesa que es pugui constituir el nou Govern de forma immediata, tampoc han concretat si, en previsió, s’havien iniciat els tràmits preceptius al Consell de Ministres per tal de poder complir en temps i forma amb el compromís adquirit amb els treballadors i treballadores públics.

La UGT hem exigit a l’Administració que iniciï tots els tràmits pertinents, allà on toqui, per restituir-nos la part pendent de la paga extra de 2012 aquest mateix mes de març, tal i com es van comprometre en el seu moment.

Els treballadors i treballadores del sector públic ja hem patit l’espoli de 3 pagues extres i exigim, primer, el pagament del què resta pendent de la paga extra de 2012 en aquest mes de març. L’Administració s’ha de posar les piles i començar a fer també els tràmits pertinents, per donar compliment a les resolucions del Parlament i als acords de la mesa general, per fixar el mes de cobrament del 10% de la paga extra de 2013 previst per a aquest 2018, i a calendaritzar la recuperació de la resta de la paga extra de 2013, tota la de 2014 i tots els drets manllevats aquests darrers anys de retallades al sector públic.

100% RETRIBUCIONS EN CAS DE BAIXA PER GRIP

Sobre les incidències que hem detectat en alguns departaments sobre les interpretacions que les unitats de RRHH fan a l’hora de tramitar les baixes pel supòsit de grip i el cobrament íntegre del 100% de les retribucions, Funció Publica ha manifestat la plena vigència de l’acord de la Mesa General de 16 de juny de 2017, que dicta que el supòsit de grip (descrit en l’acord com a a grip / grip humana per un nou subtipus de virus) entre d’altres comportarà l’abonament del 100% de les retribucions econòmiques durant la baixa

 SOC: SEGUIMENT SITUACIÓ DE LES OT I AFECTACIONS SERVEIS CENTRALS

La UGT ha plantejat de nou aquest punt a l’ordre del dia de la mesa sectorial perquè, tal i com vam quedar a la darrera reunió de mesa, aquest mes de gener estava previst tenir a punt una borsa de treball per cobrir les IT, el nou sistema informàtic a ple rendiment, la selecció enllestida dels nous tècnics i orientadors i l’estudi de càrregues de treball avaluat. 

Malauradament, hem pogut constatar que els problemes que arrossega l’organisme són estructurals i endèmics. La situació a les oficines segueix igual, els espais físics i els recursos materials són inadequats, la formació als treballadors/es és insuficient i el personal de baixa segueix sense ser substituït. El SOC no és capaç de donar un servei públic de qualitat a la ciutadania. La RGC ha de ser una mesura per atendre una situació de crisi concreta de la població més vulnerable i ens trobem que no disposem de recursos ni humans ni materials per fer-ho possible de forma adequada.

Hem demanat als responsables del SOC la necessitat de solventar aquesta problemàtica i que volem que actuïn d’una vegada amb gestos i accions, cal redimensionar les càrregues de treball i implementar amb urgència mesures que millorin l’ambient laboral i que posin en valor la tasca dels treballadors/es del SOC.

TRANSPORT COL·LECTIU PENITENCIARI

Considerem que el Departament de Justícia porta mesos demostrant una clara voluntat de vulnerar els acords, ja sigui per manca de previsió, per desinterès o per inoperància. No és de rebut que justifiquin l’eliminació del servei de transport de l’àmbit penitenciari exclusivament a causa de la intervenció econòmica, i la mala gestió dels nostres responsables la paguin els treballadors. 

Volem de manera immediata una solució al problema que passa per donar servei de transport a través de contractes menors per tal que els treballadors/es disposin d’aquests serveis en les mateixes condicions que abans de la suspensió del servei, a l’espera de la publicació del nou contracte d’adjudicació. En quest sentit, la UGT ha demanat proves documentals de l’estat de la tramitació d’aquest nou contracte, que ens han dit que s’ha de resoldre aquest semestre.

 COMPLEMENT ATENCIÓ AL PÚBLIC PERSONAL PAS ENSENYAMENT

Un cop més i des de fa molt temps, des d’UGT hem reivindicat el cobrament del complement d’Atenció al Públic per al personal PAS del departament d’Ensenyament. Tal com hem exposat a la Mesa Sectorial, creiem que és legítim el cobrament del mateix, ja que l’atenció al públic és una de les tasques reconegudes  en aquest col·lectiu. 

La resposta per part dels representants del PAS ha estat que aquesta tasca no supera el 75% de la jornada del col·lectiu, segons els seus estudis, i que no es considera “públic” l’alumnat ni professorat, per tant diuen que no correspon el cobrament. 

Des d’UGT hem insistit que, tot i excloent la comunitat educativa, sí que es supera aquest 75%, tenint en compte que no només és l’atenció presencial de persones externes sinó també l’atenció telefònica i l’atenció a persones d’empreses externes que sovint visiten els centres. Visites que, per cert, són constants. A banda que a aquest volum d’atenció al públic es veu incrementat significativament en èpoques de matriculacions, i depenent de si el centre té cicles formatius, el nombre incrementa encara més.

PROMOCIÓ INTERNA DEL D AL C

L’Administració informa que tenen previst que la convocatòria de promoció interna al cos administratiu es publicarà a finals del mes de febrer.

Salut,

UGTGENERALITAT

Barcelona, 16 de gener de 2018

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca