ACTUALITAT

Reunió de la Mesa Sectorial octubre’20

HORES EXTRES AL COS DE BOMBERS

Des de principi d’any els treballadors i treballadores del Cos de Bombers porten acumulades un munt d’hores extres, que han anat augmentant any rere any, amb una mitjana aproximada de 350 hores per treballador, el que és sens dubte una barbaritat que incompleix la normativa d’hores extres.

El 24 de maig de 2019 vàrem signar un Acord de condicions de treball del cos de bombers que incloïa la convocatòria de 1.000 llocs nous de treball, a raó de de 250 places per any al llarg de 4 anys. La UGT hem reclamat que es prenguin totes les mesures per a la màxima agilització d’aquests processos de selecció.

Segons informa la representant del Departament d’Interior, es preveu la incorporació dels candidats de la primera convocatòria el pròxim gener i els de la segona a finals de l’any que ve.

La part social també hem demanat que es convoqui la Comissió de Seguiment de l’Acord per tractar la resta de temes acordats (jornades addicionals complementàries, encavalcament de jornada, reconeixement de les funcions de cap de torn, retribució específica de les activacions M2 i ME, desenvolupament i concreció de la distribució per conceptes dels complements específics…).

La UGT hem reiterat que tots aquests temes es tractin al Grup de Treball de Bombers depenent d’aquesta Mesa.

REGULARITZACIÓ DEL COMPLEMENT ESPECÍFIC DEL COS D’AGENTS RURALS

La part social reclama la regularització de les retribucions d’aquest cos per tal que les persones que van superar els processos de selecció de comandaments no renunciïn als seus llocs per retornar a llocs base on cobraven retribucions superiors.

L’Administració manifesta que està pendent de pressupost per poder modificar-los.

En aquest supòsit, la UGT també hem demanat que es tracti aquest tema al Grup de Treball d’Agents Rurals depenent d’aquesta Mesa.

CRITERIS DE GAUDIMENT DE PERMISOS

Els representants dels treballadors demanem l’ampliació del termini per gaudir els dies d’assumptes personals i les vacances almenys el mateix temps que va estar vigent l’estat d’alarma, ja que per la situació de pandèmia està sent molt difícil que els treballadors els puguin gaudir en el termini previst legalment.

També demanem garantir el gaudiment de la flexibilitat horària i les 25 hores recuperables també si es treballa distància.

La UGT demanem de nou que la Funció Pública confeccioni una instrucció o similar per unificar els criteris emprats als diferents departaments i que les especificitats dels departaments que permetrien criteris diferents estiguin suficientment justificades, perquè la interpretació salvaguardi el principi d´igualtat i no depengui del tarannà del cap de torn.

La Funció Pública no està gens interessada a negociar aquestes qüestions i al·lega que “ja es van negociar al juliol i no va arribar a cap acord”, com si això fos algun argument.

MESURES DE FLEXIBILITZACIÓ HORÀRIA EN LA FASE DE RETORN

La part social demana avançar-nos i acordar mesures de flexibilitat horària, entre altres, que permetin flexibilitat d’entrada i sortida a la feina per evitar aglomeracions a l’entrada i sortida dels centres i també als transports públics, per tal de protegir als treballadors i a la resta de la ciutadania.

La Funció Pública comunica que es tractaran aquests temes a la MEPAGC que és on correspon.

QÜESTIONS RELATIVES A TELETREBALL 

A la reunió demanem que, en aplicació de la nova Resolució PDA/2554/2020, de 16 d’octubre, sobre l’aplicació de noves mesures al personal de la Generalitat davant el rebrot de la pandèmia de COVID-19 a Catalunya, s’autoritzi el teletreball a tot el personal que ocupi llocs que siguin susceptibles de teletreballar, incloent-hi el personal de PAS de centres d’educació, de comissaries o de presons, entre d’altres, sigui a jornada total o parcial.

També sol·licitem que es convoqui la Comissió de Seguiment de l’Acord sobre teletreball de la MEPAGC per tal que s’analitzin els desviaments en la seva aplicació i s’estudiïn l’ampliació dels col·lectius als quals també se’ls podria aplicar. L’Administració informa que es convocarà aviat.

CRITERIS D’ASSIGNACIÓ DE CURSOS DE FORMACIÓ

Els criteris d’assignació de cursos de formació no estan clars, hi ha personal que no pot realitzar formació perquè no se li autoritza i creiem que s’han de confeccionar les regles de selecció i fer-les públiques. La Funció Pública afirma que aquest tema ja es va tractar amb anterioritat i que estaria disposada a estudiar les propostes que li vulguem enviar.

La UGT estudiarem el tema i us informarem de les nostres propostes.

Salut i cuideu-vos!

UGTGENERALITAT

Barcelona, 19 d’octubre de 2020

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca