ACTUALITAT

UGT DENUNCIA A LA MESA SECTORIAL LA MANCA DE FORMACIÓ DELS CAPS ENCARREGATS DE LES AVALUACIONS DEL COMPLEMENT DE PRODUCTIVITAT

Una autèntica marató ha estat la Mesa Sectorial del personal d’Administració i Tècnic del mes de novembre de 2022 amb més de 3 hores i mitja de durada. Aquest és un resum del que s’ha tractat:

PRODUCTIVITAT

Funció Pública informa que ja s’han realitzat els tràmits per a la consolidació en nòmina de gairebé el 90% dels funcionaris i funcionàries dependents d’aquesta Mesa: unes 44.195 persones i només resta un 5% pendents d’al·legacions i 117 sol·licituds en mans dels Secretaris Generals dels Departaments per discrepàncies (la meitat són d’Educació). La UGT i la resta de la part social demanem les dades desglossades per quantia del complement de productivitat però, l’Administració afirma que li cal una mica més de temps fins a tenir tota la informació. El nostre sindicat ha denunciat la manca de formació per part de molts supervisors encarregats de realitzar l’avaluació en no haver rebut les píndoles formatives que contemplava l’acord del 8 de febrer de 2022, tot i que Funció Pública puntualitza que aquesta formació era recomanable, però no pas obligatòria per als caps.

La UGT també ha denunciat que calia contemplar el mes de gener de 2022 i, com a mínim, fins a 30 de novembre per comptabilitzar els 6 mesos necessaris per tenir dret a l’abonament del complement de productivitat. Funció Pública considera que l’acord només considera que s’ha de computar des de l’entrada en vigor el 8 de febrer de 2022 fins a 31 d’octubre.

COMPENSACIÓ DEL 24 I 31 DE DESEMBRE DE 2022

Aquesta Mesa Sectorial va acordar que es compensaria amb 14 hores el 24 i 31 de desembre d’enguany en caure aquests dies en dissabte. El problema és que aquestes hores s’han convertit en Assumptes Personals (AP) i només s’aplica la part proporcional al personal que no ha treballat tot l’any. La part social hem denunciat que s’han de sumar la totalitat de les 14 hores pel concepte de “compensació de festius” però, Funció Pública ha fet una lectura restrictiva i aplica la part proporcional en haver-los posat al sistema ATRI en qualitat d’hores d’assumptes personals”. Es traca d’una manera de fer “trampes al solitari”.

NO COMPENSACIÓ DELS DISSABTES 24 I 31 DE DESEMBRE ALS VETERINARIS D’ESCORXADOR DEL GRUP 2

El fet que, de forma sistemàtica, cada any hi hagi la incertesa de poder gaudir el 24 i 31/12/2022 provoca un malestar creixent entre els veterinaris d’escorxador i representa un greuge comparatiu amb tot el personal d’administració i tècnic de la Generalitat de Catalunya. L’Administració fa una interpretació unilateral segons la qual no és d’aplicació la compensació dels dies 24 i 31 de desembre de 2022 en 14 hores d’assumptes personal als veterinaris del Grup 2, ja que aquests treballadors tenen una jornada anualitzada.

Des de la UGT hem demanat que s’apliqui correctament l’acord i que no es modifiqui, tal com es planteja des de Funció Pública. L’argumentació plantejada és que el personal del Grup 2 té una jornada equivalent a la del Decret 56/2002 i que mai s’ha aprovat cap calendari del Grup 2 en la Comissió de Seguiment dels Acords ni s’ha realitzat una revisió trimestral dels esmentats calendaris per part de la mateixa Comissió.

També des de la UGT s’ha demanat per aquest col·lectiu:

  1. L’aplicació del teletreball parcial als veterinaris del Grup 2 en les tasques que no requereixen la seva presencialitat.
  2. La possibilitat que els substituts i reforços puguin gaudir de les vacances i no se les aboni directament al finalitzar el contracte.

AFECTACIONS A LES CONDICIONS RETRIBUTIVES DELS VETERINARIS DE REFORÇ D’ACCIÓ CLIMÀTICA PEL NO ABONAMENT DEL COMPLEMENT QUE COBREN LA RESTA DEL COL·LECTIU PER DESENVOLUPAR LES MATEIXES TASQUES

Al 2003 es va signar l’Acord de la Mesa Sectorial, sobre les condicions laborals del personal veterinari del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (DACAAR), on s’establien horaris, retribucions, formació i promoció professional. Malauradament, el Departament ha estat realitzant nomenaments amb una discriminació de les retribucions, en prejudici d’interins i interines que han ocupat llocs de reforç com a veterinaris/veterinàries.

La UGT hem exposat aquest greuge retributiu, on els complements específics de les persones afectades és d’un valor menor, ja que es basa en taula retributiva del cos superior d’administració general i no del que correspondria basant-se en l’acord de 2003. Es tracta d’un greuge comparatiu perquè, a l’àmbit de les funcions, no hi ha diferenciació de tasques a les diferents unitats.

Funció Pública estudiarà la situació amb el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. Finalment, la UGT hem demanat les Descripcions dels Llocs de Treball (DLlT) per garantir que es compleixen les funcions dels llocs de treball, incloent-hi les dels llocs de reforç; i restem a l’espera de resposta per l’equiparació de les retribucions del col·lectiu de veterinaris d’aquest Departament.

DENEGACIÓ D’APs I VACANCES ALS INFORMADORS/ORES DE LES OFICINES DE TURISME DE BARCELONA I L’AEROPORT DEL PRAT

La UGT hem exposat el problema greu de gestió de personal de la Direcció General de Turisme del Departament d’Empresa i Treball, en concret, a les Oficines de Turisme de Palau Robert i l’Aeroport. Aquest personal, per imposició, és obligat a realitzar una distribució de jornada en còmput anual i que treballa gairebé els 365 dies l’any.

Aquests informadors/ores tenen instruccions dels responsables de les oficines, segons les quals resten prohibits fer permisos (vacances o assumptes propis) en caps de setmana o festius, sense ni tant sols intentar ni argumentar les necessitats de servei, sinó simplement, amb la denegació de les sol·licituds.

La UGT hem denunciat la gestió pèssima d’aquestes unitats: incompliment de disposar de calendari anual, distribució aleatòria de la seva jornada, la inadequació de les sol·licituds pel portal d’ATRI dels permisos, les instruccions canviants d’ordres de gestió del temps… Així com, les denegacions per TEAMS de les peticions dels treballadors/ores, denegacions que tenen per resposta la manca de substitucions per donar cobertura del servei, fet inadmissible! Funció Pública demanarà informació urgent a la Subdirecció de recursos humans del Departament d’Empresa i Treball, que avui no s’han dignat a assistir-hi a la Mesa Sectorial.

GAUDIMENT D’APs i VACANCES DEL PERSONAL PENITENCIARI

El personal de reforç dels centres penitenciaris està obligat a “gaudir” el 2022 de les vacances que ha meritat en 2023 un cop que finalitza el seu nomenament, sense possibilitat que li siguin abonades econòmicament. El Departament de Justícia al·lega que segueix les instruccions de Funció Pública que obliga a què el funcionari gaudeixi de les seves vacances abans de finalitzar el seu contracte, sempre que no sigui per impossibilitat de gaudir-les per la reincorporació sobtada del titular de la plaça.

La UGT demana l’ampliació del termini per poder gaudir dels dies d’assumptes personals fins el 28 de febrer de 2023 per evitar dificultats de servei a finals d’any. Funció Pública es limita a recordar que el període ordinari per gaudir els APs de 2022 és fins el 15 de gener de 2023 i, de manera extraordinari, fins els 31 de gener de 2023.

Salut!

UGT Generalitat

Barcelona, 21 de novembre de 2022

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca