ACTUALITAT

Resum CSSL del Servei Català de Trànsit

Ha estat un CSS molt estrany, primer pel format i el mitjà que s’ha realitzat, pels motius que són coneguts per tots, ens ha tocat per medis virtuals, com tots els CSS de la Generalitat de Catalunya. La casa ha respost les diferents inquietuds i preguntes per part de la representació dels treballadors.

El SCT ha informat que actualment tenim 107 companyes i companys treballant. Estan cobrint els serveis essencials definits en el pla contingència del departament d’Interior. Fins avui 107 persones estan treballant, de les quals 85 són serveis bàsics, dels quals 68 en modalitat teletreball i 17 presencialment, i també 22 persones voluntàries que fan teletreball.

S’han dotat de 72 equips informàtics per part del departament i la resta utilitza els mitjans propis.

Els 17 companys que fan treball presencial, personal del CIVICAT i pel dispositiu de mitjans aeris, se’ls ha dotat dels dispositius de seguretat personal i els epi’s corresponents al seu nivell d’exposició al risc de la Covid-19. De la mateixa manera que s’han establert uns mínims d’1 operador en sala, amb rotació amb el mateix personal sempre, a fi efecte d’evitar contagis i reduir l’exposició al mateix. Pel personal que comparteix equips informàtics, els operadors del Civicat, han estat dotats d’un teclat personal. Mesura la qual ha estat molt ben rebuda per part de la UGT i la resta de la part social, esperant que aquesta sigui traslladada per part del servei de prevenció a la resta de personal del departament d’Interior, com per exemple a operadors de bombers, protecció civil…

Inicialment poca gent podia fer teletreball, ja que no es disposaven d’equips informàtics, un problema general a tota l’organització. Amb posterioritat a la setmana santa ja molt més efectius s’hi van adherir. Arribant a les xifres actuals.

Els teletreballadors han estat informats dels fulls de pautes de treball així com les mesures de prevenció de riscos laborals adaptats a la seva nova ubicació, des de la UGT fem molt d’èmfasi que la gent, malgrat sigui voluntària, realitzi el formulari d’autoavaluació, ja que així des del servei de prevenció es facilitaran unes pautes més concretes la situació de cadascú.

És important que els col·lectius de risc referent a la Covid-19 es posin en contacte amb el servei de vigilància de la salut per la seva valoració i orientació corresponent.

Des del servei de prevenció es facilitaran les dades de l’afectació al personal del SCT quinzenalment a petició de la part social, si és ben cert que l’afectació actual és molt petita dins el personal del SCT, no podem abaixar la guàrdia.

Per acabar s’ha estat parlant de la tornada a la feina, la famosa desescalada, per part de la casa estan pendents de les directrius que es rebran per part de Funció Pública; si que per part del Servei de Prevenció ja s’apunten diferents aspectes que s’han de començar a pensar i prevenir davant de tothom, com poden ser les limitacions d’aforament, establiment de distàncies de seguretat, obligacions de l’ús de mascaretes pels usuaris, disposició de líquid hidroalcohòlic per a tothom, instal·lació de pantalles, etc.

Us seguirem informant, salut i lluita.

Ens en sortirem.

JUNTS SOM MÉS FORTS!!

Qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració que vulgueu, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:
jordijulia@catalunya.ugt.org
laborals.interior@catalunya.ugt.org

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca