ACTUALITAT

Reunió del CSSL del personal PATL Departament d’Interior

Comencem la reunió amb un seguit d’informació per part del servei de prevenció tècnic: la coordinació d’activitats empresarials es fan a diari, actualment tenim més de 30 avaluacions de riscos en marxa, a destacar l’Avaluació de risc psicosocial a tot l’edifici del 112 de Reus i revisar d’una vegada per totes els plans d’autoprotecció de la seu central del departament.

A petició nostre demanem la planificació de l’any en curs, no es el primer comitè que s’ha demana. Seguim sense tenir-la, aquest cop el motiu es justificat, ja que la pandèmia ens ha superat ens comenten. No la disposàvem a primers d’any què és quant tocaria, ara no l’esperem pas, això si que hem demanar algun document o informe com un pla de treball o d’acció del Servei de Prevenció (SP) envers aquest comitè. Aquest document si que s’han compromès a fer-nos arribar a la part social.

Si que se’ns ha informat que properament s’integraran al SP 2 metge i 1 infermer/a.

Sinistralitat 1r trimestre de 2020. Investigació accidents 2019

No podem analitzar les dades donades un dia abans, acostuma a ser la tònica i això es inadmissible. Relatiu a les investigacions d’accidents UGT demana que es faci partícips els delegats de prevenció, tal i com estableix la legislació vigent.

Treball presencial i teletreball

Hores d’ara toca realitzar els plans de teletreball entre el treballador i el seu supervisor, amb el formulari que ha definit Funció Pública, on entre d’altres s’han d’especificar les tasques i els objectius per assolir, així com els dies de teletreball.

Formació Covid 19.

Encara tenim força gent que no ha fet el curs. Tenim la sensació que la informació sobre el curs no acabat d’arribar a tothom, part del personal essencial que durant l’estat d’alarma va estar treballant no se li ha informat de la realització o no del curs, així com de l’obligatorietat del mateix per la gent que es reincorporava, aquest es un aspecte a millorar, que han pres bona nota la part de l’administració i el servei de prevenció del departament d’Interior.

EPI’s conductor polivalent i manteniment

En l’últim CSS presencial es va iniciar el grup de treball sobre els EPI’s del personal conductor i de manteniment, UGT demana què és reactivi. I arrel de l’Avaluació de Riscos d’aquestes dues posicions de treball el SP informi dels EPI’s recomanats associats els riscos dels llocs de feina, des del grup de treball revisem l’estat actual de la roba de feina i EPI’s i es faci una actualització dels mateixos.

Reclamem resposta situació aigua calenta edifici 112. Menjador i espais comuns.

Ja fa dos CSS que plantegem aquesta qüestió, i ni el Servei de Prevenció, ni l’edifici 112 ni infraestructures ens poden donar la resposta, esperem que a la tercera sigui la vençuda.

Adaptació del reglament del CSS del PATL

UGT ha plantejat la modificació del reglament com s’ha fet en altres CSS dels departament, des del SP es veu la necessitat de la modificació així com la petició de la signatura digital pels delegats, que no la disposin, per facilitar la signatura de les actes, toca adaptar-nos els temps actuals.

Pla de contingència i reincorporació progressiva del personal del Departament d’Interior, en aplicació de la Instrucció 6/2020

El dia abans del CSS es va publicar el pla, haurem de seguir de prop la seva aplicació i esperem que els nostre drets no siguin trepitjats ni manllevats. A tots ens tocarà estar pendents.

Papereres de pedal, guants, mascaretes, hidrogel…

Des de la part social es plantegem diferents problemàtiques amb manca d’EPI’s, papereres i hidrogel, des del servei de prevenció faran un seguiment i les DG concretes també. Si us trobeu en alguna problemàtica d’aquest estil doncs parleu amb el responsable que defineix el pla de retorn, concretament apartat 21. RESPONSABLE DE L’APLICACIÓ DE LES MESURES ORGANTZATIVES, trobareu la persona que s’haurà d’adreçar, responsable de l’aplicació de les mesures organitzatives necessàries per garantir el manteniment de les mesures de protecció individual del pla.

Confinament al Segrià, des del SP s’ha fet una nota seguint els criteris que comunica l’autoritat sanitària respecte al personal vulnerable, estan penjats a la intranet del departament podeu consultar a l’apartat de noticies. 

JUNTS SOM MÉS FORTS!!

Qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració que vulgueu, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:

laborals.interior@catalunya.ugt.org

Salut i cuideu-vos!

UGTGENERALITAT

Barcelona a 10 de juliol de 2020

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca