ACTUALITAT

Reunió del CSSL del Departament de SALUT

En la reunió extraordinària telemàtica del Comitè de Seguretat i Salut (CSS) del Departament de Salut del dia 10/06/2020 es van tractar el següents temes de salut laboral que no es varen poder tractar en la reunió anterior:

  1. El Servei Mancomunat de Prevenció de Riscos Laborals (SMPRL) va informar sobre els casos de COVID-19 en el personal del Departament i de les incapacitats temporals relacionades.
  2. Els protocols de neteja i desinfecció dels edificis i material. Es demana que es facilitin els protocols de neteja i desinfecció a aplicar a Salvany, Ave Maria i altres seus, així com que els vehicles disposin de kits de neteja i desinfecció en el seu interior. Es va comentar que es facilitarien.
  3. Els protocols de ventilació dels edificis del Departament. Es va demanar que s’apliquin també a totes les seus (Girona, Tortosa, Tarragona…) i no només a Salvany i Ave Maria. Es va demanar aquests estudis i es va comentar que es facilitarien.
  4. Les mesures de protecció en l’atenció al públic per part del personal, així com del personal que treballa presencialment. Es va contestar que es prendrien totes les mesures.
  5. La revisió del funcionament del CSS i del seus membres en situacions de crisis o emergència (i si s’escau modificació del Reglament de funcionament del CSS) per tal d’establir uns millors canals de comunicació i actuació ràpida i fomentar la participació dels delegats de prevenció en la presa de decisions i accions de col·laboració. Es va comentar que sigui la part social qui faci les propostes per tal d’estudiar-les i valorar-les.

UGT també ha demanat que:

Es faci lliurament de les avaluacions de riscos de tot el personal i de les seus del Departament, que el Servei Mancomunat de Prevenció de Riscos Laborals (SMPRL) ha realitzat i que es va comentar que se’ns facilitarien:

  • Es coordinin les actuacions d’inspecció i supervisió de residències de gent gran entre els Serveis de Prevenció de Riscos Laborals i dels CSS del Departament de Salut i del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies (TASF).
  • Es facilitin les dades generals del personal que ha realitzat i realitzarà teletreball i treball presencial.
  • Es flexibilitzi l’aplicació del “pla de reincorporació del personal” pel que fa a les vacances en personal que ha realitzat serveis essencials i/o que està desplegat a territori per tal de garantir la prestació dels serveis i no provocar un col·lapse.
  • Es disposi d’un espai de treball telemàtic on els membres del CSS puguin ser informats i col·laborar activament en la prevenció.
  • El pla de formació del SMPRL s’adapti i adeqüi a la nova situació de després de la pandèmia.
  • Es doti dels mitjans materials (informàtics…) als membres del CSS per tal de poder realitzar la seva tasca ja que molts d’ells utilitzen mitjans personals per fer la seva tasca.

UGT vol continuar treballant i lluitant per aconseguir millorar les condicions laborals. Per això  us demanem que si teniu qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració que vulgueu fer, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:

manelgimenez.ugt@gmail.com    manel.gimenez@gencat.cat  joan.antoli@gencat.cat

Salut!

UGTGENERALITAT

Barcelona, 15 de juny de 2020

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca