ACTUALITAT

La UGT denunciem l’estrès diari a les oficines del SOC

COMITE DE SALUT I SEGURETAT LABORAL DEL SOC  (29.02.24)

ATENCIÓ TELEFÒNICA

Davant la nova forma d’atendre al públic a les oficines de treball, s’acorda al Comitè de Salut Laboral, fer una AVALUACIÓ DE RISCOS SOBRE LES TASQUES DE LA CENTRALETA. Es recorda que, per l’ús de pantalles, està establert un descans de 10 minuts cada 2 hores.

La UGT fem constar a l’Acta del Comitè la situació d’estrès que els treballadors i treballadores de les oficines de treball pateixen amb una centraleta poc pràctica pel que fa a “clics”, tipificacions i no pauses. Aquesta situació laboral s’empitjora amb l’increment d’usuaris que es presenten sense cita prèvia amb una sobrecàrrega de la informació que no dona el 012 sobre la renda garantida. La direcció comenta que aquests punts són de tipus organitzatius i que ho traslladarà a l’SGOT, així com el tema de les pauses de la centraleta.

MANCA DE PERSONAL

S’acorda fer una licitació per estudiar les càrregues de treball al SOC, mesura que UGT ja vàrem proposar des de fa més d’un any. Es preveu que aquesta licitació estarà enllestida a partir de l’últim trimestre de l’any 2024 i les oficines seran les primeres a ser estudiades.

La UGT declarem i exposem la situació estressant diària amb centraleta que pateixen els treballadors i treballadores del SOC a causa dels usuaris espontanis (a més de les cites prèvies) a les oficines. El nostre sindicat denunciem la manca de personal i reivindiquem que cal el cobriment immediat de totes les substitucions originades per les baixes mèdiques tal i com vam fer a la darrera Junta de personal. Demanem que, davant aquesta situació crítica actual, cal que s’empatitzi amb el personal i cal minvar tanta pressió. Des de la direcció ens asseguren que es limitaran les atencions, cosa que permetrà disminuir la pressió a les oficines de treball.

PROGRAMA D’AJUDA EMOCIONAL (PAE)

Ens comuniquen que durant l’any 2023 només 17 persones han fet ús de d’aquest programa d’ajuda i que és molt probable que, a partir de l’abril de 2024, aquest servei de suport psicològic i també de “coaching” personalitzat s’estengui a tot el personal del SOC Aquest programa també afectarà casos relacionats amb temes emocionals personals que no tinguin a veure amb la feina.

Us podeu posar en contacte amb el PAE al següent número de telèfon gratuït: 900 53 57 83. Teniu tota la informació a la Intranet de SOC.

COMUNICATS D’INCIDENTS

Durant l’any 2023 només s’han fet 120 comunicats d’incidents. Considerem que aquestes dades no reflecteixen tota la realitat. Des de la UGT us recordem la importància de comunicar qualsevol incident per mitjà del NOU FORMULARI que està penjat a la Intranet per tal de poder fer evident el dia a dia i portar la prevenció fins a l’últim esglaó, i que les casuístiques es puguin resoldre segons la normativa i llei. El nostre sindicat proposem que els comunicats es puguin fer de manera més àgil i tornem a demanar que es pugui avaluar la trucada amb l’usuari des de la centraleta. Des de la direcció ens diuen que és possible, però que es necessita el seu temps per dur-ho a terme.

VIGILÀNCIA A OFICINA DE TREBALL DE GIRONA

Ja fa temps que a l’oficina de Girona no hi ha vigilants de seguretat sinó auxiliars fent tasques que estan fora de les seves funcions. La UGT hem demanat una solució urgent a aquesta problemàtica.

Barcelona, 29 de febrer de 2024

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca