ACTUALITAT

Reunió del Comitè de seguretat i salut

El dia 30/11/2022 es va reunir el ple del Comitè de Seguretat i Salut (CSS) del Departament de Salut. Per part del Departament i Servei Mancomunat de Prevenció de Riscos Laborals (SMPRL), es varen plantejar els següents punts:
• valoració dels incidents i accidents registrats, malalties professionals i violència en el període de setembre a novembre de 2022. UGT manifesta que molts dels accidents i incidents en els escorxadors no es declaren, tot i que dins els casos que es declaren, aquest àmbit de feina representa molts dels casos declarats.
• informació sobre els casos de Covid-19 en el personal del Departament i de les incapacitats temporals relacionades i personal especialment sensible.
• informació l’actuació de la Coordinació d’Activitats Empresarials (CAE) de les grans seus. Es facilita informació al respecte però no dels escorxadors i d’altres seus, tal com s’havia requerit des d’UGT.
• informació de la relació d’activitats formatives de prevenció de riscos laborals previstes per a l’any 2023, però sense entrar en detalls. S’ha demanat que es faciliti als membres del CSS no només la relació de les activitats formatives que es volen realitzar sinó els programes detallats i continguts de les mateixes per a la seva correcta valoració.
• informació de l’estat actual del seguiment de l’auditoria de revisió del pla de prevenció de riscos laborals del Departament de Salut, a petició d’UGT. Des d’UGT s’ha demanat que es doti de suficients mitjans personals, materials i tècnics, tal com es requeria a l’auditoria.
• presentació de la memòria del SMPRL de l’any 2021. Des d’UGT s’ha fet tot un seguit d’aportacions al respecte. Així mateix, es demana que es doni publicitat a la mateixa.
• s’ha informat sobre l’estat de la climatització de l’edifici Salvany indicant que s’estan realitzant les actuacions de reparació previstes. Des d’UGT s’ha demanat que es faci retorn als delegats de prevenció de les actuacions que es facin i que es permeti la realització de teletreball en cas d’avaria d’aquesta fins que es solucioni.
• informació sobre els resultats de les avaluacions de riscos realitzades fins a la data actual de les seus i centres (escorxadors i d’altres centres) on hi treballa personal de salut pública.

Des d’UGT s’ha demanat:
a) La presentació per part del SMPRL de les dades sobre sinistralitat laboral de l’any comparada amb d’altres anys i les conclusions que se’n derivin, per tal de valorar-les adequadament.
b) Novament, que es realitzi la revisió del material EPI pels membres del CSS abans de la seva adjudicació per tal de revisar-ne l’adequació al que s’ha establert en les especificacions tècniques, tal com s’ha requerit i acordat en anteriors plens.
c) La necessitat que es realitzi l’avaluació de riscos laborals dels centres de tractament de caça i centres d’expedició de carns, tal com UGT ha demanat reiteradament en altres plenaris. Es respon que es realitzarà segons prioritats. Davant això, UGT informa de la urgent necessitat de fer-les.
d) Que es faciliti al personal aliè o que visiti les instal·lacions i Departament de Salut informació de seguretat i evacuació quan n’accedeixin, cosa que actualment no es realitza. Aquesta petició ja s’havia formulat en altres plenaris per part d’UGT.
e) Que es doni publicitat als resultats de l’esmentada re-avaluació psicosocial del personal de salut pública realitzada l’any 2018. Aquesta petició s’ha realitzat de forma reiterada en plens anteriors.
f) Que s’informi de la previsió del trasllat a una nova seu al Carrer Aragó amb Girona del personal de l’edifici Salvany, ja que el juny de 2023 finalitza el contracte amb l’empresa propietària de Salvany. Es respon que l’any vinent s’iniciaran les reformes i que s’estima que estiguin acabades com a molt tard el juny de 2024.
g) Novament, que s’estableixi la calendarització de les reunions ordinàries del plens del CSS de l’any 2023.
h) Que s’actualitzin els tríptics d’emergència i manuals d’autoprotecció de les diferents seus i altra documentació del Servei de Prevenció a la intranet per tal que tots els treballadors del Departament disposin d’aquesta informació.
i) Es faci retorn de la proposta de realització de les reformes de condicionament que s’haurien de realitzar a la seu d’Ave Maria. Es respon que es vol realitzar un estudi de les reformes que caldria realitzar.
j) Que es tornin a realitzar de forma presencial les revisions mèdiques obligatòries i voluntàries.
k) Tornar a requerir que els delegats de prevenció disposin d’un espai corporatiu de consulta telemàtic, amb tota la informació sobre riscos laborals existent sense la necessitat que es facin requeriments específics.

UGT vol continuar treballant i lluitant per aconseguir millorar les condicions laborals. Per això us
demanem que si teniu qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració que vulgueu fer, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:

manelgimenez.ugt@gmail.com manel.gimenez@gencat.cat

Salut i cuideu-vos!

UGT SALUT

Barcelona 12 de desembre de 2022

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca