ACTUALITAT

UGT DEMANEM TRES DIES DE TELETREBALL AL DEPARTAMENT D’EMPRESA I TREBALL

L’Administració facilita informació sobre el trasllat de Torre Muñoz

La UGT vam manifestar el nostre desacord per la manca d’informació i negociació del trasllat dels treballadors i treballadores de Torre Muñoz. L’Administració, un cop més, no ha tingut en compte als representants legítims dels empleats públics i ha menystingut la part social, i, més encara, tenint en compte que aquesta redistribució d’efectius afecta a diferents departaments i els seus edificis. El nostre sindicat va elevar la queixa a la darrera Paritària General i Sectorial de prevenció.

El Departament d’Empresa i Treball s’ha limitat a comunicar que els treballadors de la seu central de l’edifici del Departament d’Empresa i Treball i l’Agència Catalana de Turisme (pg. de Gràcia, 105, Barcelona, conegut com a edifici Torre Muñoz) seran traslladats entre octubre de 2023 i gener de 2024 a causa de les obres d’insonorització i rehabilitació. Aquest trasllat afectarà a 370 empleats, que es repartirà en aquest edificis:

  • 42 empleats del Gabinet del Conseller, la Secretaria General i la Secretaria d’Empresa i Competitivitat aniran a Passeig de Gràcia, 129.
  • 168 de la Direcció general de Turisme, l’Àrea de Cambres i l’Agència Catalana de Turisme es traslladaran al carrer d’Aragó, 244-248.
  • 160 de la Direcció de Serveis, la Intervenció delegada, l’Assessoria Jurídica, el Gabinet Tècnic i el Programa de Solvència Empresarial treballaran al carrer Sepúlveda, 148-150.

En compliment del Pla d’optimització i transformació dels immobles d’oficines de la Generalitat de Catalunya de la Direcció General de Patrimoni i l’Ordre VEH/49/2021, d’1 de març, que implica:

  • Contribuir a desenvolupar noves maneres de treballar basades en les noves tecnologies i el teletreball
  • Millorar el benestar dels treballadors i usuaris
  • Fomentar la sostenibilitat mediambiental estalviant desplaçaments innecessaris i reduint l’accidentalitat in intinere
  • Optimitzar els espais dels edificis

La racionalització dels espais actuals suposa un màxim d’un 80% de presencialitat simultània als edificis. Aquesta ràtio pensem que es pot veure amenaçada per un futur increment de plantilla i la redistribució del personal per la pèrdua d’edificis que Patrimoni considera que no reuneixen les condicions adients i també per la finalització de contractes de lloguer. La UGT va preguntar als responsables d’obres del Departament si es tornaria a l’edifici de Torre Muñoz un cop estiguin enllestides les reformes i ens van respondre que era un tema que depenia de la Direcció General de Patrimoni i que no sabien donar-nos cap resposta.

Per tot això, la UGT vam demanar en el Comitè de Seguretat i Salut del Departament un dia més de teletreball fins als tres dies setmanals, com a mínim, mentre duressin les obres. L’Administració no el va considerar adient. Aquesta proposta dels tres dies de teletreball i cinc dies per a col·lectius vulnerables  la volem fer extensiva a tots els Departaments amb la negociació d’un nou decret de teletreball, ja que aquesta normativa ha quedat obsoleta i considerem que beneficiaria tant als treballadors com a la gestió del servei públic.    

El passat 27 de juliol de 2023 el nostre delegat de la UGT de prevenció del Departament d’Empresa i Treball va assistir a la visita  als centres de treball afectats pel trasllat, organitzada pel Comitè de Seguretat i Salut.  En aquesta visita l’Administració ens va manifestar que la redistribució d’efectius es faria de manera ordenada i esglaonada, i que no afectaria a les actuals condicions laborals de tots els treballadors i treballadores implicades. La UGT farem un seguiment d’aquest trasllat per tal de garantir l’acompliment de les mesures de prevenció i dels drets laborals. 

Cal recordar que, al darrer Comitè de Seguretat i Salut del mes de juliol, el nostre sindicat va demanar substituir les cadires obsoletes i en mal estat, que han provocat caigudes i poden derivar en possibles problemes ergonòmics a alguns treballadors, a l’edifici del carrer Sepúlveda. El Departament es va comprometre a resoldre-ho el més aviat possible. També vam incidir en què els nous espais compleixin totes les mesures de confort i seguretat que preveu la legislació actual.

Per a qualsevol consulta que tingueu podeu contactar amb el nostre sindicat.

Salut,

UGT Departament d’Empresa i Treball

Barcelona, 30 d’agost de 2023 

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca