ACTUALITAT

Reunió Comissió Paritària del personal Tècnic i Administratiu i Laboral

El que pensàvem, tots i totes, que seria una situació passatgera dissortadament s’està cronificant i ha plantejat als membres de la Comissió Paritària dubtes al respecte del funcionament virtual de la mateixa i els continguts que es poden tractar en elles.

Un cop exposats els punts de vista de tots, sembla que la majoria estem d’acord en el fet que el format d’aquestes reunions serà l’habitual en els propers mesos i que hem d’acceptar que els processos i els seus continguts s’han d’equiparar a les reunions que s’havien fet presencialment.

Per part de la UGT de Catalunya demanem a la Secretaria de la comissió que faciliti la relació de totes i tots els membres de la comissió paritària; cosa que s’acorda es passarà.

Manca d’informació al respecte dels casos de Covid-19 confirmats i d’aïllaments preventius, als delegats i delegades de prevenció. Manca d’informació de les mesures excepcionals que s’han anat activitat per causa del rebrots al Segrià, Barcelona i la seva àrea metropolitana.

La UGT planteja que els delegats del nostre sindicat no han rebut informació suficient sobre les mesures que s’han adoptat en els casos del Segrià, Barcelona i la seva Àrea metropolitana.

La UGT pregunta, davant de l’anunci d’ahir del President de la Generalitat, quines són les possibles mesures que el Govern té previst adoptar i com afectarà als treballadors i treballadores que es representen en aquesta comissió.

L’Administració considera que aquestes mesures estan especificades de forma suficient i clara a les Instruccions de la Secretària d’Administració Pública.

Per la UGT, les situacions viscudes en residencies geriàtriques, centres penitenciaris, parcs de bombers aquests darrers dies denoten que les Instruccions no són ni suficients ni prou clares.

Pel que fa a la informació, la UGT demana que l’administració avaluï i revisi els seus fluxos a fi que es pugui millorar en el futur.

Personal especialment sensible.

Per la UGT el problema que existeix amb aquestes persones, radica en gran mesura en la deriva de l’Administració a l’hora d’implementar el teletreball i altres mesures alternatives de treball a distància, que deixa sense una cobertura efectiva als treballadors i treballadores vulnerables a la infecció per Covid-19.

La nostra administració ha de ser sensible a aquestes situacions i donar solucions globals i no esperar que els diferents responsables de centres hagin de trobar solucions individuals.

Informació sobre el reconeixement com a accident de treball del personal sociosanitari que va estar de baixa per Covid-19 durant l’estat d’alarma.

La UGT ha demanat informació sobre quants casos, entre el personal sociosanitari depenent d’aquesta comissió, tenen comptabilitzats que hagin passat de contingència comú a contingència laboral a causa de la Covid-19 i si han existit algun tipus de problema a l’hora de realitzar aquest tràmit per part de les mútues d’accidents.

L’Administració informa que en l’àmbit de la nostra comissió no hi ha hagut cap problema i que pel que fa al nombre concret de persones afectades ens facilitarà aquest informació el més aviat possible.

A ningú se li escapa la importància que té aquesta modificació de contingència per la qual cosa us recordem a totes les persones que treballeu en àmbits sociosanitaris (principalment residències geriàtriques) que comproveu aquesta dada.

Equips de protecció EPI’s destinats al personal i situació dels estocs estratègics

L’Administració informa que han tingut una reunió amb la DG de contractació i la Comissió Central de Subministraments, que són els organismes competents pel que fa a les compres dels Departaments presents en aquesta Paritària.

Segons les dades de l’Administració, consideren que l’estoc és suficient per cobrir tot l’any 2020 (fins i tot hi haurà romanent sobrant en guants). Ara mateix estan preparant les compres per l’any 2021.

Aquests càlculs s’han fet en funció dels nivells d’ocupació previstos al juny i juliol del 30%, i a partir del setembre  del 70%.

Per UGT aquesta informació no és suficient, ja que l’evolució de la pandèmia pot ocasionar uns graus de requeriments d’EPI’s diferents.

El fet que un percentatge del nostre personal pugui teletreballar és un avantatge, però cal tenir en compte que el personal de caràcter assistencial (residències geriàtriques, centres penitenciaris, parcs de bombers, agents rurals, personal de salut pública i altres…) hauran de seguir fent la seva tasca de forma presencial i segurament requeriran de més i millors EPI’s en funció de les indicacions de les autoritats sanitàries.

La UGT exigeix que aquestes situacions estiguin previstes i planificades (com de ben segur determina el PROCICAT) i a més que l’Administració faciliti tota la informació.

La UGT demana informació concreta, dels estocs estratègics, en funció dels diferents escenaris que les autoritats sanitàries preveuen i per col·lectius especialment sensiblers i estratègics: residencies geriàtriques, presons, bombers, agents rurals, salut pública, inspectors/es; ja que per la resta de personal entenem que existeix la possibilitat de teletreballar.

Increment de les dotacions de personal pels Serveis de Prevenció Propis de la Generalitat

L’Administració informa que han incrementat aquests serveis en 30 persones per tal de cobrir les necessitats especifiques i concretes relacionades amb la pandèmia del Covid-19.

Tothom coincidim en que aquest és un primer pas, encara que sabem insuficient.

Creació servei suport psicològic per atendre necessitats laborals relacionades amb la crisi de la pandèmia.

Tots coincidim en la dificultat d’abordar els riscos socials en la situació actual, cosa que no significa que no haguem de fer tots els esforços possibles per fer-ho.

En aquest context es planteja  la creació d’un servei de suport psicològic i l’Administració diu que estudiarà la proposta i ja ens diran.

Teletreball, la seva regulació i els riscos laborals derivats

L’Administració facilita informació dels cursos de teletreball realitzats i ens comuniquen que pel setembre hi ha dues edicions previstes.

Pel que fa a les avaluacions de riscos del teletreball, l’Administració, diu que està en una situació difícil i que s’estan basant en el qüestionari voluntari que es va omplir durant el confinament.

La UGT considera que cal plantejar seriosament la situació de teletreball per totes aquelles persones treballadores que puguin realitzar la seva tasca professional per aquesta via, ja que les dades facilitades pel President de la Generalitat ahir apunten a que hem d’estar preparats per una possible nova situació de confinament.

Pel que fa a  les situacions de teletreball o treball a distancia la UGT pregunta a l’Administració sobre 2 aspectes:

  • Quants ordinadors han estat habilitats per tal de poder facilitar el teletreball als treballadors i treballadores de la Generalitat. Sabem per la informació facilitada pel conseller, en compareixença parlamentaria el 14 de juliol de 2020, que el CTTI ha servit 150 ordinadors portàtils diaris als treballadors i treballadores, que aquest dia s’havia arribat a uns 10.000; però no ens queda clar quants han servit fins a data d’avui ni quants tenen previst posar a disposició finalment de tot el personal de la Generalitat de Catalunya.
  • En quant a l’avaluació de riscos laborals dels llocs de teletreball, la UGT pregunta a la Funció Pública si el Govern farà aquesta regulació (per la qual és competent) aprofitant el procés de tramitació del Decret de Teletreball de la Generalitat de Catalunya; o els treballadors i treballadores de la Generalitat haurem d’esperar a que això sigui regulat mitjançant una disposició de caràcter estatal.

L’Administració no ens respon.

La UGT manifesta que les situacions de crisis provoquen un gran nombre d’oportunitats i pensem que la nostra Administració es mereix que s’encarin el nous reptes de tal forma que ens permeti sortit reforçats.

Proposta de creació de la Comissió Delegada de PRL al Districte Administratiu. Informació del Districte Administratiu.

La UGT, que havia introduït aquest punt a l’ordre del dia, ofereix posposar-lo per la propera reunió del mes de setembre per tal de comptar amb el màxim de consens per tractar la creació de la Comissió Delegada del Districte Administratiu.

Totes les parts estem d’acord i es posposa per al mes de setembre.

Pel que fa a la informació del Districte Administratiu relacionada amb la prevenció de riscos laborals, la UGT demana canals provisionals mentre no es crea l’esmentada Comissió Delegada.

Torn obert de paraules

Des de la UGT demanem, davant la situació excepcional d’aquest any, mantenir canals de comunicació oberts amb els referents de prevenció de riscos laborals de l’Administració, compromís que també adquirim la UGT. L’Administració manifesta la seva disposició a fer-ho.

Tanquem la reunió amb el desig que tots i totes puguem gaudir del descans de les vacances més atípiques que mai haguem viscut.

Per qualsevol dubte relacionat amb la seguretat i salut laboral us podeu adreçar a nosaltres.

ssl-gencat@catalunya.ugt.org

Gràcies i ens en sortirem!

Salut i cuideu-vos!

UGTGENERALITAT

Barcelona 29 de juliol de 2020

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca