ACTUALITAT

Jubilació obligatòria del personal laboral

El 28 de març de 2019, CCOO i CATAC van signar una interpretació de conveni per la qual el personal laboral d’àmbit d’afectació del VI Conveni Únic de l’Administració de la Generalitat restava obligat a jubilar-se una vegada s’havia arribat a la edat ordinària de jubilació i s’havia generat el 100% de la pensió. UGT no va signar aquell acord donat que el decret que habilitava aquesta situació (RDL 28/2018) feia referencia a que havia d’estar condicionat aquesta jubilació forçosa a disposar d’un pla d’oferta pública (transformació de personal temporal en fixes) o un pla de rejoveniment de plantilla.

Tanmateix UGT va expressar que la CIVE no disposava del tot la competència per modificar conveni, que un acord d’aquestes característiques calia una tramitació de la Comissió Negociadora de conveni. Us adjuntem l’apartat de l’acta de CIVE del març de 2019.

El text de l’acord signat entre l’Administració, CCOO i CATAC del març de 2019 entrava en vigor el març de 2020, tot i que UGT va advertir que les jubilacions obligatòries a partir d’aquesta data en realitat eren acomiadaments improcedents o nuls.

Al març de 2021, l’Administració va proposar a la UGT que s’afegís a l’acord signat per CCOO i CATAC, i ho vàrem fer a canvi de complir amb la condició que mancava, és a dir, amb el compromís d’una Oferta Pública de personal laboral. Al desembre de 2021 Funció Pública va incloure més de 300 places en l’oferta pública de 2021, gràcies a afegir-se la UGT es van incloure col·lectius laborals a les ofertes públiques de la Generalitat això no passava des de 2017!

Al nostre parer, l’acord signat per CCOO i CATAC del 2019, en realitat permetia a Administració de la Generalitat la realització d’ACOMIADAMENTS IMPROCEDENTS O NULS, i només la nostra signatura “intentava legalitzar” aquesta situació. Tot i això la justícia ha tornat a donar-nos la raó i existeixen sentències, del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, d’afiliats de la UGT en aquesta línia:

1. La CIVE no té competències per modificar el conveni. Només la Comissió Negociadora. Per tant els acords de la CIVE només són interpretatius, de vigilància o d’estudi del redactat del conveni.
  2. Les jubilacions que s’han produït de manera obligatòria són acomiadaments nuls si els treballadors/ores van presentar demanda contra aquesta jubilació forçosa.

Enguany l’Administració ha volgut tornar a introduir al Conveni una modificació, aquesta vegada via tramitació de la Comissió Negociadora de Conveni, per permetre’s la jubilació obligatòria als 65 anys si s’havia generat el 100% de la pensió. Però novament la UGT ha demanat que sigui conforme a la Llei 2/2021, que actualitza l’Estatut dels Treballadors en aquest tipus de jubilació:

I això fa que no es permeti la jubilació forçosa fins als 68 anys, sempre que es garanteixin aquestes condicions. Per tant, us informem que actualment NO existeix pel personal laboral del VI Conveni únic la jubilació obligatòria havent arribat als 65 anys. Si la persona demana la jubilació ordinària a l’edat corresponen que li permet arribar al 100% de la pensió, no hi ha cap problema per jubilar-se. Però les persones que arribada la data de jubilació ordinària vulguin continuar en la prestació de serveis, ho podran continuar fent.

Per conveni es podria obligar a jubilar-se al personal a partir del 68 anys i amb les dos condicions que marca l’Estatut del Treballadors. Però insistim que aquest acord no figura al nostre conveni, tanmateix no hi ha data efectiva d’extinció de contracte per jubilació al personal laboral d’aquest conveni.

Salut i cuideu-vos!

UGTGENERALITAT

Barcelona 10 de gener de 2022

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca