SEGUIMENT PLANIFICACIÓ 2018
Destaquem les accions més rellevants que s’estan desenvolupant al Departament: la realització de diversos procediments com ara el d’equips de protecció individual (EPI), emergències, permisos i de gestió de mesures correctores. Tant bon punt estiguin acabats, es presentaran en el Comitè de Seguretat i Salut (CSS).
També està a punt d’iniciar-se la revisió de l’avaluació de riscos laborals de l’Escola de l’Administració Pública de Catalunya (EAPC).
Per una altra banda, cada tres mesos es realitza un control de plagues en tots els centres de treball on estan programades. Pel que fa a la coordinació d’activitats empresarials, es realitza amb totes les empreses contractades pel Departament.
NOU ORGANIGRAMA DEL DEPARTAMENT
Des de la UGT ens vam interessar per la nova estructura del Departament perquè com és obvi repercuteix en la gestió de la Prevenció de Riscos Laborals. La quantitat total de treballadors/es del Departament es redueix en 100 treballadors/es, actualment són uns 300 i escaig. La Secretaria d’Administracions Locals, la Secretaria d’Habitatge, el Jurat d’Expropiació, la Direcció General d’Afers Religiosos i els Serveis Territorials deixen de dependre el Departament. Per aquest motiu, des d’aquest Departament no es realitzarà l’avaluació de riscos laborals dels Serveis Territorials perquè abandona l’estructura del Departament i tampoc l’avaluació de riscos psicosocials de la Secretaria d’Habitatge pel mateix motiu.
Les unitats que s’hi incorporen són: la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya (CTTI), el Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (CESICAT) i Centre de Formació i Estudis Agrorurals.
Finalment pel que fa a la nova estructura, a l’edifici de Rivadeneyra s’hi incorporaran treballadors/es de tres Departaments més, sense comptar Polítiques Digitals i Administració Pública, que seran Presidència, Justícia i Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència.
PLANS D’AUTOPROTECCIÓ
Se’ns va informar que des de la celebració de la passada reunió del CSS, una tarda es va disparar una alarma de detecció d’incendis a l’edifici de Via Laietana núm. 26. Tot i que de seguida es va comprovar que era una falsa alarma, es va aprofitar la situació per realitzar un simulacre d’evacuació de l’edifici, sent el desenvolupament i les conclusions satisfactòries, encara que es va detectar alguna qüestió de millora.
Pel que fa als altres plans d’autoprotecció: c/ Rivadeneyra i c/ Ausias Marc han seguit la planificació prevista de reunions de seguiment fins i tot en coordinació amb Mossos d’Esquadra.
Se’ns va informar que a l’edifici del c/ Via Laientana, núm. 26 i a l’EAPC es van dur a terme unes sessions d’estiraments, a càrrec d’un fisioterapeuta, com a prova pilot encara que el motiu no era perquè les lesions musculoesquelètiques fossin el principal motiu de baixes en el Departament.
La UGT vam proposar que s’estableixi un indicador per mesurar l’eficàcia sobre la reducció de lesions musculoesquelètiques i el benestar del treballador/a si es fan aquestes pràctiques periòdicament.
SEGUIMENT DELS ACCIDENTS LABORALS I PROTOCOLS D’ASSETJAMENT
Referent a l’accidentalitat, es va explicar que a partir d’ara es comentaran en cada reunió del CSS les causes de cadascun dels accidents que succeeixin i que hagin provocat baixa laboral a més d’informar dels casos que s’obren del Protocol per a la prevenció, la detecció, l’actuació i la resolució de situacions d’assetjament psicològic laboral i d’altres discriminacions a la feina com es porta fent habitualment.
Finalment, la UGT vam preguntar si hi havia nous casos de lipoatròfia i com seguien els casos fins ara detectats. Per una banda, ens van respondre que no n’hi havia de nous, i per l’altra, ens van explicar que a l’edifici de Rivadeneyra s’ha posat una humidificadora en una de les plantes mentre es realitza una lectura de la humitat periòdicament. S’espera deixar passar un termini prudencial de temps i potser canvi d’estació per poder-ne fer les primeres valoracions.
Salut!
UGTGENERALITAT
Barcelona, 2 de juliol de 2018