INCREMENTS RETRIBUTIUS 2018
UGT ha demanat informació sobre la previsió que té l’Administració de fer efectiu en la nòmina dels treballadors/es públics l’increment retributiu, derivat de l’Acord signat a Madrid el passat mes de març, i que preveu una pujada de les nostres retribucions del 2% per a aquest 2018 i amb caràcter retroactiu d’1 de gener d’aquest mateix any.
Els representants de Funció Pública manifesten que, hores d’ara, no es poden comprometre a donar una data concreta ja que als Pressupostos Estatals, que són els que aproven aquest increment, encara els resta l’aprovació per part del Senat, i aquesta es preveu que es produeixi a mitjans del mes de juny.
Un cop s’aprovin es produirà el pagament retroactiu amb la consolidació de l’increment retributiu corresponent.
DEVOLUCIÓ PAGA EXTRA DE 2013
Preguntem també pel mes en que es produirà el pagament de la primera part de la paga extra de 2013 que se’ns ha de començar a retornar ja aquest mateix 2018 i que, recordem, ha de ser de, com a mínim, un 10%.
L’Administració, com era d’esperar, no ha volgut concretar més enllà del compromís de devolució al llarg d’aquest 2018, i ha manifestat que tan bon punt hi hagi Govern un dels punts a determinar serà aquest.
PERMÍS PER HOSPITALITZACIÓ D’UN FAMILIAR
Arran de la nostra queixa retiterada per la disparitat de criteris entre Departaments en l’autorització d’aquest permís als treballadors/es, avui Funció Pública ens ha comunicat que, per tal d’homogeneïtzar la forma de gaudiment d’aquest permís a tots els Departaments, elaborarà una Nota Informativa que es concretarà en el següent:
– s’inclouran les intervencions ambulatòries, tot i no haver-hi ingrés hospitalari, però sempre que s’acrediti que el pacient requereix de repòs o d’atenció domiciliària,
– els dies que pertoquin es podran gaudir de manera discontínua dins dels 10 dies següents al fet i
– es reiterarà que, en cas d’ingrés hospitalari, no serà necessària la pernoctació per poder gaudir d’aquest permís.
A més a més, UGT ha demanat que es respecti la literalitat de l’article 19 de la Llei 8/2006, on es troba regulat aquest permís, i que sigui només el fet de produir-se l’ingrés en el mateix municipi o en un altre diferent del lloc de treball l’únic factor de gradació per gaudir de 2 o 4 dies, i no cap altre relacionat amb continuïtats urbanístiques o transport urbà col·lectiu comú, i, seguint amb la literalitat de l’article 19, hem denunciat la limitació a un màxim de 4 dies del gaudiment d’aquest permís, obviant sistemàticament la possibilitat que recull la Llei 8/2006 de gaudir fins a 6 dies, per motius excepcionals. No és el mateix un ingrés hospitalari a Vilafranca del Penedès que a Sevilla.
NEGOCIACIÓ DE CRITERIS COMUNS EN LES CONVOCATÒRIES D’ESTABILITZACIÓ I CONSOLIDACIÓ
Hem demanat l’establiment de criteris generals que regeixin les bases dels processos selectius derivats del pla d’estabilització i ocupació (PESCO).
La UGT entén que es fa necessari homogeneïtzar per a tots es departaments un marc general, que permeti que a les diferents meses de negociació es pugui treballar sobre aquest marc general. Per exemple, creiem que tots els processos selectius derivats d’aquest Pla han de compartir estructura, així com la valoració dels mèrits a la fase de concurs.
Pel que fa a la fase de concurs, entenem que ha de ser d’aplicació l’acord adoptat el 16 d’octubre de 2017 al grup de treball de la MEPAGC on es va determinar que en aquesta fase es valoraria el treball desenvolupat amb el màxim que permeti la normativa vigent.
L’Administració es mostra receptiva a treballar un marc general i a aplicar els acords derivats de la MEPAGC per als processos PESCO.
MODIFICACIÓ DE LA VALORACIÓ DE LA FASE DE CONCURS EN ELS PROCESOS SELECTIUS
UGT ha demanat la modificació de l’article 9.3 de la Resolució GAP/1644/2007, que regula les bases generals dels processos selectius, per tal que la puntuació de la fase de concurs passi del 33% actual a un 45%.
UGT entén imprescindible que la fase de concurs incrementi el seu pes en relació a la totalitat dels processos per així facilitar que els nostres interins i interines tinguin opcions reals de consolidació dels seus llocs de treball.
Els representants de Funció Pública manifesten que incrementar aquest percentatge requereix, a més, de la modificació de la Resolució indicada, de la modificació del Decret que el regula, però que hores d’ara no tenen intenció de variar-los amb caràcter general. No obstant, i a l’espera de prendre una decisió amb el nou equip de treball que nomeni el nou Conseller, sí estarien receptius a prendre un acord de variació d’aquests percentatges pels processos derivats del Pla d’Ocupació i Estabilització (PESCO).
COMPLEMENT D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
L’acord de GOV/120/2007, de 16 d’octubre , sobre la distribució del fons de modernització i de racionalització de l’Administració de la Generalitat de l’any 2006 determina el pagament d’un complement en aquells llocs de treball d’atenció presencial amb tasques d’informació, d’atenció al públic i/o registre de documents que representen com a mínim de un 75% del temps total de treball a la ciutadania.
La UGT, el 16/11/2017, va sol·licitar en el grup de treball de negociació de la RLT, la modificació d’alguns llocs de treball de la direcció general de la Inspecció de Treball i de la direcció general de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball, actualment dependents del departament de Treball, Afers Socials i Família.
El representant del departament reitera que s’està estudiant la sol·licitud a l’espera dels informes necessaris.
Salut,
UGTGENERALITAT
Barcelona, 29 de maig de 2018