En la reunió ordinària telemàtica del Comitè de Seguretat i Salut Laboral (CSSL) del Departament de Salut del dia 25/05/2021 es van tractar els següents temes que poden ser del vostre interès:
- El Servei Mancomunat de Prevenció de Riscos Laborals (SMPRL) va informar:
- dels incidents i accidents registrats en el període de febrer de 2020 a maig de 2021,
- de la Memòria del SMPRL de l’any 2020 on es faciliten dades referents a les actuacions, accidentalitat i formació realitzades,
- de les avaluacions realitzades en diferents centres referents al Covid-19 i del trasllat a diferents seus (Lleida, Salvany…) dels treballadors Covid-19 que es trobaven a edificis d’universitats arran de la represa de l’activitat docent,
- de l’estratègia de vacunació que es seguirà per part del Departament i que es troba regulada i centralitzada pel CATSALUT, i
- sobre els casos de Covid-19 en el personal del Departament i de les incapacitats temporals relacionades.
- La necessitat del replantejament de les mesures establertes en els protocols de ventilació i ús dels espais comuns per tal d’adaptar-les a la nova situació epidemiològica. En aquest apartat es tractar la possibilitat que en breu es realitzin modificacions al respecte.
- Valoració de la Informació i documentació enviada pel SMPRL per correu electrònic als membres des de la darrera reunió CSS (avaluacions de riscos de seus,…).
UGT en la mateixa ha demanat que:
- S’estableixi un protocol de per als treballadors/ores d’especial sensibilitat (TES) i la seva adaptació dels llocs de treball.
- Es tinguin en compte les aportacions fetes per UGT per tal de completar la memòria del SMPRL de l’any 2020 (adaptacions dels llocs de treball…).
- Es revisi el protocol de Coordinació d’Activitats Empresarials (CAE), tal com es va establir en l’anterior ple que es faria, un cop s’aprovés el protocol CAE de l’any 2019. Així com que es faci efectiu el protocol CAE per al personal propi i extern del magatzem de la Zona Franca.
- S’apliqui correctament el protocol d’Equips de Protecció Individual (EPI) en quan al material subministrat per tal que es compleixin les especificacions tècniques indicades i que ara per ara no es compleixen en algunes Sub-direccions regionals com Barcelona (botes d’aigua amb puntera, gorres d’un sol ús impermeables, armilles i anoracs amb banda reflectant, mascaretes FFP2 en comptes de KN95…).
- S’estableixi la necessitat de la revisió del material EPI pels membres del CSS prèvia a la compra i adjudicació, tal i com s’ha demanat reiteradament en anteriors plens, per tal de valorar la seva idoneïtat a les especificacions tècniques establertes.
- L’establiment de les condicions de les Comissions i Grups de treball que depenen del CSS.
- Tota la informació que es genera i facilita als membres del CSS estigui estructurada i organitzada en un únic lloc i no es trobi desorganitzada com fins ara.
- Els protocols i manuals d’autoprotecció (MAP) en cas d’emergències, així com el personal que pertany a aquests equips, s’adaptin i adeqüin a la nova situació de la pandèmia, cosa que encara no s’ha fet.
- Es vacuni també, contra la Covid-19, el personal contractat presencial i essencial (manteniment, conductors…).
- Es realitzi un registre de les situacions de violència reiterades en els centres per prendre mesures preventives i correctores addicionals si s’escau.
- Es faci efectiva l’accés a la informació del nou personal a la documentació i protocols de riscos laborals, en especial al personal Covid-19 de la Zona Franca.
- S’apliquin de forma uniforme les condicions de treball a tot el personal del Departament i al personal extern en quan a la Covid-19, en especial al magatzem de la Zona Franca.
UGT vol continuar treballant i lluitant per aconseguir millorar les condicions laborals. Per això us demanem que si teniu qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració que vulgueu fer, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:
manel.gimenez@gencat.cat joan.antoli@gencat.cat
Salut i cuideu-vos!
UGT -Salut
Barcelona 8 de juny de 2021