ACTUALITAT

Prevenció d’emergència sanitària només per a alguns?

El personal laboral majoritàriament te funcions i tasques que exigeixen serveis presencials, com a personal essencial que son, però ho han estat sempre!!!, tot i que ha estat per la pandèmia del coronavirus que els diferents responsables de recursos humans dels Departaments ho reconeixen amb fermesa. Des de la UGT hem demanat a Funció Pública que no es faci prevenció per l’emergència sanitària només per alguns col·lectius, la crisi sanitària no és selectiva. Hi ha categories professionals laborals que no poden fer teletreball, és evident! Un/a auxiliar de geriatria d’una residència de gent gran ha de realitzar les seves funcions de manera presencial, un/a tècnic/a de centres de disminuïts psíquics ha de cuidar de manera presencial als usuaris del centre i així podríem descriure moltíssims professionals essencials que han de treballar indiscutiblement de manera presencial. 

El passat 23 de desembre es va publicar la instrucció 3/2021, per l’empitjorament de les dades epidemiològiques i l’evolució exponencial de transmissibilitat de la variant Òmicron, prioritzant el teletreball, ampliant excepcions en cas d’haver de fer-se càrrec d’un menor de 12 anys o tornar a a tenir present el personal especialment sensible, tanmateix prioritzant el teletreball. Però les mesures de prevenció transversals haurien de discriminar molt més! Hem demanat a Funció Pública per què un/a telefonista no pot teletreballar, quan a l’administració ja tenen centraletes informatitzades que permeten teletreballar com per exemple al SOC? O Per què els xofers de representació han d’estar localitzables als centres de treball, esperant fer un servei quan ho podrien fer des de casa com es va fer en altres onades d’aquesta situació d’emergència? També volem saber per què un/a infermer/a del servei de prevenció no pot teletreballar, quan el 80% de les seves funcions són teletreballables? Encara més greu, per què un/a treballador/a del Programa DIL ha de prestar els serveis de manera presencials quan els seus referents estan teletreballant? Les mesures transversals de l’Administració de la Generalitat mai són justes!  

Estem a la 6a onada de la covid i no tocava aquest nivell d’improvisació en la gestió de mesures preventives, si l’objectiu de la Instrucció 3/2021 és crear noves mesures organitzatives, de prevenció i seguretat als centres de treball del personal de l’Administració de la Generalitat de Catalunya amb motiu de l’emergència sanitària per la COVID-19, cal aplicar-la amb sentit comú! Encara que el personal sigui identificat com a personal essencial, com a personal laboral: si pot fer teletreball també hauria de poder fer-ho! Si pot estar localitzable al seu domicili no cal estar localitzable des del centre de treball! Si necessita de terceres persones referents i aquestes teletreballen, cal preveure alternatives per aquestes situacions! 6a onada però a Funció Pública no ha après gaire de les 5 anteriors. 

Salut i cuideu-vos! 

UGTGENERALITAT 

Barcelona, 30 de desembre de 2021 

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca