ACTUALITAT

Reunió del CSSL del Departament de Salut

En la reunió extraordinària telemàtica del Comitè de Seguretat i Salut (CSS) del Departament de Salut del dia 23/06/2020 es van tractar els següents temes de salut laboral que no es varen poder tractar en la reunió anterior:

a) El Servei Mancomunat de Prevenció de Riscos Laborals (SMPRL) va informar:

  • sobre els casos de Covid-19 en el personal del Departament i de les incapacitats temporals relacionades.
  • els incidents i accidents registrats en el període de gener a juny.

b) Els protocols de neteja i desinfecció dels edificis i material. Es demana que es facilitin els protocols de neteja i desinfecció a aplicar a Salvany, Ave Maria i altres seus, així com que els vehicles disposin de kits de neteja i desinfecció en el seu interior. Es va comentar que es facilitarien.

c) Els protocols de ventilació dels edificis del Departament. Es va demanar que s’apliquin també a totes les seus (Girona, Tortosa, Tarragona…) i no només a Salvany i Ave Maria. Es va demanar aquests estudis per tal de verificar que tot està correcte i es va comentar que es facilitarien.

d) Les mesures de protecció en l’atenció al públic per part del personal, així com del personal que treballapresencialment. Es va contestar que es prendrien totes les mesures.

e) La revisió del funcionament del CSS i dels seus membres en situacions de crisis o emergència (i si s’escau modificació del Reglament de funcionament del CSS) per tal d’establir uns millors canals de comunicació i actuació ràpida i fomentar la participació dels delegats de prevenció en la presa de decisions i accions de col·laboració. Es va comentar que sigui la part social qui faci les propostes per tal d’estudiar-les i valorar-les.

UGT també ha demanat que:

1. Es facilitin les dades generals del personal que ha realitzat i realitzarà teletreball i treball presencial,així com el personal assignat al Grup de Resposta Ràpida i a la vigilància epidemiològica.

2. Es realitzi una tasca de suport psicològic al personal que realitza tasques de vigilància epidemiològica i visites a residències de gent gran.

3. Es designi una persona responsable de garantir i supervisar a cada centre les mesures de prevenció enfront el Covid-19. Es va respondre que el SMPRL s’encarregarà de fer-ho.

4. Els criteris mèdics de valoració del personal especialment sensible per part del SMPRL siguin motivats i incloguin la possibilitat d’interposar recurs i el termini per fer-ho,. Es va comentar que ja ho revisa l’ICAM.

5. Es disposi d’un espai de treball telemàtic on els membres del CSS puguin ser informats i col·laborar activament en la prevenció.

6. El pla de formació del SMPRL s’adapti i adeqüi a la nova situació de després de la pandèmia, així com s’informi als membres del CSS de les noves activitats proposades i l’estat de les pendents de realitzar.

 7. Es doti dels mitjans materials (informàtics…) als membres del CSS per tal de poder realitzar la seva tasca, ja que molts d’ells utilitzen mitjans personals per fer la seva tasca.

UGT vol continuar treballant i lluitant per aconseguir millorar les condicions laborals. Per això  us demanem que si teniu qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració que vulgueu fer, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:

manelgimenez.ugt@gmail.com      manel.gimenez@gencat.cat       joan.antoli@gencat.cat

Salut i cuideu-vos!

UGTGENERALITAT

Barcelona a 3 de juliol de 2020.

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca