ACTUALITAT

Reunió amb el Departament de Salut

El dia 16/10/2020, a petició de la UGT, ens vàrem reunir de nou amb la Sub-direcció General de Serveis de Recursos Humans i Riscos Laborals del Departament de Salut i vàrem tractar sobre:

  • Informar sobre diferents incidents sobre temes de personal, nòmines, riscos laborals i altres problemes per tal de demanar aclariments i solucionar aquests incidents, concretament:
    • La centraleta del Departament, on es va demanar més personal i una formació específica per aquest lloc. En’s va respondre que ja s’han fet actuacions però que s’analitzaria de nou la situació actual.
    • La persona del Departament que dòna suport informàtic es troba col·lapsada i necessita que es contracti més personal que li doni suport. Ens comenta que ja s’ha disposat que una persona del Departament li donarà suport a partir d’ara i que s’ha demanat als responsables del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) que també doni més assistència.
  • La situació de l’operativitat de  borsa de treball de veterinaris d’escorxador i que actualment encara no s’ha aplicat, segons es va acordar i que la UGT reclama reiteradament des de fa 3 anys. La resposta va ser que estarà operativa a partir de gener del 2021 i que actualment s’estan realitzant proves de la seva funcionalitat a través de la gestió del nou personal que es vol contractar pel tema del Covid-19.
  • Aclarir les funcions i tasques dels veterinaris oficials d’escorxador (VOE) referents a:
    • Plans de contingència dels establiments enfront del Covid-19. La UGT demanem que es confeccioni una informació clara de les seves competències en aquesta matèria. El Departament respon que el VOE han de col·laborar amb el Servei de Vigilància Epidemiològica (SVE) informant del grau de compliment dels plans de contingència dels establiments (a través de l’emplenament de diferents protocols) i  de possibles incompliments de les instruccions que es rebin al respecte per tal que posteriorment personal del SVE realitzi les visites d’inspecció de comprovació.
    • Auxiliars d’inspecció veterinària. En aquest punt, la UGT informa que s’està demanant als VOE que realitzin un control i supervisió horària i de les tasques del personal que realitza funcions d’auxiliar d’inspecció veterinària. La resposta va ser que s’està d’acord amb la postura de la UGT que els VOE no els hi correspon realitzar la tasca de control i supervisió horària i que es donaran instruccions al respecte.
  • Demanar l’accés dels diplomats d’infermeria a les tasques d’inspecció i vigilància epidemiològica, en especial en les noves places del cos superior que es crearan. Se’ns va informar que estan d’acord amb la petició, que han cursat un informe a funció pública demanant-ho i que estan pendents de resposta. També ens comenten que en cap cas hi haurà una transformació de les actuals places i que aquest possible accés només serà aplicable a les noves places.
  • Demanar un protocol genèric del Departament i mesures adequades per als Treballadors d’Especial Sensibilitat (TES). Ens responen que s’ha de fer en un futur quan millori la situació actual pel Covid-19, ja que a hores d’ara no poden gestionar-ho com cal per estar saturats.
  • Vàrem informar de l’arribada de gran quantitat d’informes sancionadors de diverses autoritats pel no portar mascaretes en llocs públics pendents de tramitar. Se’ns va informar que  el tema se centralitzarà i ho gestionarà el nou personal que es preveu que s’incorporarà aquesta setmana (juristes i administratius), primerament com a reforç de 6 mesos i, si continua el volum, amb un programa específic a continuació.
  • Vàrem demanar informació sobre l’oferta d’ATRI de selecció de nou personal pel tema del Covid-19. Es va respondre que es nomenaran 68 Titulats Superiors de Salut Pública de reforç per fer les tasques d’inspecció i seguiment de les condicions pel tema del Covid-19. Ens informen que aviat s’aprovarà un Decret que permetrà seleccion.ar a 600 persones com a màxim segons evolucioni la pandèmia per fer prevenció i rastreig.

Com sempre varen quedar temes per tractar, tot i estar 1½ hores reunits, i demanarem una nova reunió.

La UGT continuarà treballant i lluitant per aconseguir millorar les condicions laborals i, per això  us demanem que si teniu qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:   

   manelgimenez.ugt@gmail.com      joan.antoli@gencat.cat

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca