ACTUALITAT

Reunió Mesa Sectorial: juny

REUNIONS DE SEGUIMENT DE LA SITUACIÓ LABORAL A LES OFICINES DEL SOC

La UGT continua exigint a l’Administració que respecti TOTS els temes que la UGT proposa per incorporar a l’ordre del dia, i que exclou unilateralment sense tenir-ne la competència. 

Per a aquesta reunió vam demanar la convocatòria de reunió extraordinària per al seguiment de les condicions a les oficines del SOC, tal com es va acordar a la Mesa Sectorial al setembre de 2017, quan es va implantar el programa de la renda garantida per a la ciutadania i volíem tractar l’estat dels programes pendents d’iniciar al SOC i la negociació de les condicions laborals dispars dels treballadors del SOC. El subdirector de Recursos Humans i Administració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies manifesta la seva incomprensió d’aquestes peticions si ja donen informació a la Junta de Personal.

El personal de les oficines està sotmès a gran pressió per manca de personal estructural i, especialment, des de la recent finalització de dos programes que ha fet cessar molts treballadors que prestaven serveis més enllà dels que els hi corresponien, i més quan està propera la finalització d’un tercer programa. La UGT vol tractar les condicions laborals del treballadors de les oficines a la Mesa Sectorial que és la que té la competència per negociar, cosa que no es pot fer a la Junta de Personal perquè no la té.

A la UGT estudiarem la situació per encarar-la amb tots els recursos que disposem i per això demanem la vostra col·laboració fent-nos arribar informació i propostes.

PROGRAMA DE RENDIMENT PROFESSIONAL (PRP) PER A L’ANY 2019

A la Mesa Sectorial s’ha ratificat l’acord, del 3 de juny d’enguany, on es prorroga la vigència del programa per al personal funcionari penitenciari, en els mateixos termes i condicions de l’any 2018. Cal destacar la intenció de l’Administració per fer l’acord efectiu a la nòmina del mes de juliol, amb caràcter retroactiu des de l’1 de gener de 2019, un cop aprovat per acord de Govern.

COMUNICACIÓ DE LA BAIXA MÈDICA

La Funció Pública està a favor de la proposta de la UGT i la resta de sindicats que permetria la possibilitat de facilitar la comunicació de la incapacitat temporal dels seus treballadors via correu electrònic, sempre preservant l’original en possessió de l’empleada o l’empleat fins a la seva incorporació d’alta. Aquesta innovació requerirà una modificació de la Instrucció 1/2019, i està pendent de l’informe jurídic, però sembla que estarà enllestida en breu.

ESPAI SINDICAL A LA SEU ADMINISTRATIVA DEL BARRI DEL PORT DE LA MARINA (ZONA FRANCA)

A la nova seu administrativa del Barri del Port de la Marina l’Administració ha reservat un espai polivalent per a la representació sindical, especialment pensat per a que es pugui reunir la Junta de Personal i hem demanat que es dissenyi per tal que tots els sindicats treballin amb intimitat i també es pugui protegir les dades sensibles. A la presentació manquen els detalls, la configuració, la distribució i la funcionalitat dels espais però, com sempre, “hem d’estar agraïts que la Funció Pública sigui tan complaent amb els seus treballadors i treballadores i amb els seus representants socials”.

COMPLEMENT D’ATENCIÓ AL PÚBLIC

La Funció Pública innova en la definició de comunitat educativa per justificar que el col·lectiu PAS del Departament d’Ensenyament no se li pot reconèixer el que la part social reclama, que ha de percebre el complement d’atenció al públic. L’Administració ha inclòs per a aquest tema que als alumnes se’ls consideri com a part de la comunitat educativa, en lloc de ser usuaris o públic. Aquesta diferenciació conceptual elimina el requisit per al reconeixement del cobrament del complement, representa no assolir el mínim del 75% del temps total de treball de la persona amb la funció d’atenció al públic, acord de Govern 120/2007, de 16 d’octubre, sobre la distribució del fons de modernització i de racionalització de l’Administració de la Generalitat.

Curiosament la XTEC (Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya), com li ha fet l’incís la part social, defineix la comunitat educativa com a totes les persones, grups, entitats i serveis implicats en la tasca educativa. Aquest fet sorprèn que per primer cop l’actor principal de l’acció educativa s’englobi com a part de la comunitat i no com a actor objecte del servei públic que rep. Encara sorprèn més la resposta de l’Administració davant la pregunta de la part social, que li planteja si les famílies són part de la comunitat educativa també, però en aquest cas Funció Pública interpreta que les famílies no són part de la comunitat educativa. Aquesta incongruència de conceptes farà que la UGT continuï treballant per al reconeixement d’aquest complement d’atenció al públic vers el col·lectiu PAS en qüestió i per altres col·lectius que se’ls ha de reconèixer aquesta funció.

AVANÇAMENT DEL COST DE TRANSPORT AL PERSONAL QUE HA DE REALITZAR LA SEVA ACTIVITAT

La UGT va reclamar a la reunió de la Mesa del mes d’abril que l’Administració prengués mesures per tal que el personal no hagi d’avançar les despeses de les targetes de transport públic per realitzar les seves funcions. En aquell moment, la Funció Pública es va comprometre a determinar en cada Departament el volum del cost d’avançar aquests imports. En el mes de juny encara no pot donar una resposta concreta en relació a aquest tema i continuarà objectivant de quines quantitats s’està parlant, per prendre una decisió.

De moment, el personal ha de continuar avançant la compra del transport públic per realitzar les seves funcions i esperar l’abonament a posteriori.

CRITERIS D’APLICACIÓ EN EL GAUDIMENT DEL PERMÍS DE MATRIMONI

La UGT exposa la greu situació del condicionament del gaudiment d’alguns permisos, reconeguts per la llei de conciliació de la vida personal i laboral, i hem exposat algun exemple de denegacions del permís de matrimoni (permís de 15 dies naturals, amb la possibilitat de gaudir-los durant el primer any des del fet causant) per necessitats del servei. El gaudiment dels permisos derivats de la llei de conciliació no estan condicionats a les necessitats del servei ja que els que ho estan directament les normes que els regulen ho detalla, com per exemple els assumptes personals o les vacances. L’Administració, amb una gran creativitat, introdueix el concepte “qüestions organitzatives” per justificar la possibilitat de no autoritzar els permisos derivats de la llei 6/2008, de conciliació de la vida personal i laboral, i manifesta que s’han de ponderar les “qüestions organitzatives” versus el dret al permís. També afegeix que en qualsevol cas el seu condicionament cal que estigui prou motivat amb arguments que justifiquin que fets sobrevinguts condicionin el permís, i cap motiu pot eliminar el dret a gaudir-lo

Aquest nou invent per part de la Funció Pública resulta gravíssim perquè dinamita tota la protecció que el dret laboral està donant a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral i que, inclús, podria derivar en la pèrdua del dret de gaudiment del mateix i convertir aquest dret en paper mullat.

La UGT lluitarà amb tots els recursos al seu abast per a que els treballadors puguin fer efectiu el seu dret a conciliar la seva vida personal, familiar i laboral 

ABONAMENT DE L’INCREMENT DEL 0,25% 

Els representats socials volen concreció de l’abonament pendent de l’acord d’increment del 0,25%, l’Administració afirma que ho desconeix quan serà l’abonament tot i que afirma que estava previst fer-lo efectiu en la nòmina del mes de juliol i que donarà les explicacions pertinents a la MEPAGC, que és la Mesa competent.

GRUPS DE TREBALL 

L’Administració manifesta que en breu convocarà reunions pendents de diferents grups de treball acordats amb els representats sindicals a la MEPAGC o a la Mesa Sectorial, concretament:

–          Grup de treball de la conciliació de la vida laboral i personal (MEPAGC)

–          Grup de treball sobre el nou districte administratiu (Sectorial)

–          Grup de treball d’ATRI (Sectorial)

–          Grup de treball de salut pública (Sectorial)

ACCÉS A LES ACTES DE LA MESA SECTORIAL

L’Administració comunica que estudiarà la possibilitat de fer accessible les actes de la Mesa Sectorial a demanda dels representants socials, però troba dificultats per a la gestió de les dades i emplaça a donar resposta a la demanda més endavant de manera indeterminada.

BECARIS DINS L’ADMINISTRACIÓ

Els representats socials han demanat dades del personal becari dins l’Administració, per poder validar que no s’està cobrint necessitats de personal funcionari i/o laboral amb relacions estructurals de becaris. La Funció Pública estudiarà la petició i donarà resposta al més aviat possible.

Salut!

UGTGENERALITAT

Barcelona, 18 de juny de 2019

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca