Junta de Personal del SOC, Març 2026
A continuació us passem un resum de la Junta del mes de Març celebrada el passat dia 17:
ESTUDI DE CÀRREGUES DE TREBALL
UGT tornem a demanar en quina fase es troba la contractació de l’empresa que farà la descripció d’estudis de càrregues de treball del personal del SOC. RR.HH contesta que està en fase de avaluació de les prescripcions tècniques una vegada elaborat el prec de les clàusules administraves i la seva licitació econòmica.
Des del nostre sindicat incidim en el caràcter d’urgència que té aquesta mesura i la resposta per part de RR.HH, és que resulta un procés lent i que no esperem que es posi en marxa a curt termini.
Us recordem que L’UGT portem dos anys darrere aquest tema i insistim en la importància d’accelerar el procés, ja que considerem que és importantíssim donar resposta a la situació actual que es viu tant a oficines com serveis centrals i territorials. Tornem a insistir que el volum de feina és inassolible sense unes directrius clares i que la quantia de directrius i canals d’atenció està afectant tant a la qualitat del servei com a clima laboral i la salut del personal del SOC, cosa que ja vam comunicar en anteriors reunions tant Director del SOC com al Director General D’Ocupació i Territoris.
SITUACIÓ DELS PROGRAMES DEL SOC
UGT mostra la seva preocupació per la situació dels programes que segons ens informa RR.HH del SOC, podrien estar afectats pels 3 anys que planteja la Directiva Europea, sobre als màxims d’ocupació en un lloc de treball de forma temporal.
UGT interpretem, i així ho comuniquem a la Junta, que el programa ja té un límit en sí mateix i que per tant, això no vulnera cap legalitat per part dels interins nomenats en aquests programes, RR.HH ens comenta que sembla ser que Funció Pública no fa aquesta interpretació i computen el temps previ del personal d’aquest programes. Aquesta informació no coincideix amb el que Funció pública ens va traslladar a tots els sindicats presents a la Mesa Sectorial. UGT defensem que les persones contractades per un programa concret, de tres anys o del temps que sigui, si son contractades per un programa és precisament perquè dins de l’estructura orgànica del SOC no hi ha cap encaix per portar a terme aquest programa. Recordem que en alguns dels nostres programes fins i to es van fer proves selectives.
RR.HH explica que ja han fet la consulta i la tornaran a fer, per ratificar l’aplicació normativa. També ens comuniquen que fins a dia d’avui, no han rebut instruccions clares per part de Funció Pública en quan aquesta casuística i que davant al dilema limitaran la contractació i es cessarà al personal afectat que sumi de 3 anys antiguitat i tornar a convocar les vacants que es produeixin per ATRI i Programes.
UGT portarem aquesta situació a Funció Pública, per trobar conjuntament una solució que no suposi el cessament dels interins als 3 anys. Paral·lelament, UGT ha demanat al SOC que faci el que estan fent altres Departaments, on la unitat orgànica no es considera la Subdirecció General sinó el centre de treball.
TRIENNIS PERSONAL LABORAL FUNCIONARITZAT
L’UGT com ja ve sent habitual a les juntes, torna a sol·licitar en quin estat es troben els expedients dels Triennis del personal funcionalitat. RR.HH ens comunica que s’està donant resposta a totes les sol·licituds. Fins al moment s’han rebut 192 i d’aquest s’han gestionat 167, per la qual cosa resten pendents 25. Insistim que aquelles sol·licituds que s’han desestimat per causes derivades de manca d’informació per manca de coordinació de l’administració, siguin comunicades a les persones afectades (desestimació), per poder cercar solucions a la tramitació dels expedients, ja que tenim afiliats/es que no han rebut ni el cobrament, ni una resposta. És un procés lent, perquè s’ha de comprovar individualment i manualment la situació de cada persona. Aquest mes s’han resolt 20 sol·licituds i encara queden 25 pendents. Aquests s’estan resolent per ordre, d’ arribada.
UGT com ja sabeu, posa a disposició els seus serveis jurídics per estudiar aquest casos denegats per a persones afectades.
COMPLEMENT DE PRODUCTIVITAT 2025
Ens comenta RR.HH que s’han produït diverses incidències administratives i tècniques que s’ha esclarit i resol amb notes a partir de la intranet. RR.HH ens explica que tot intentar donar resposta individualment a aquest gran volum d’incidències i consultes, no ha estat possible. Es preveu que sigui imminent la publicació de la valoració final de la productivitat per a aquelles persones que han fet l’avaluació, i per a aquelles excloses en un inici i que han estat readmeses a la possibilitat d’ésser avaluades gràcies al canvi d’interpretació del temps efectiu de treball, encara s’està en fase de veure com s’aplicarà. Per a més informació us remetem a la darrera nota informativa que hem publicat sobre la Comissió de Seguiment de l’Acord de Productivitat:
INGRÉS MÍNIM VITAL
UGT desprès de rebre consultes de Direccions d’oficines i treballadors planteja el tema de que des del SOC es porti l’ingrés mínim vital, ja que altre sindicat ha anat dient per oficines que és immediata aquesta resolució. RR.HH manifesta no tenir cap notícia en quan a que els SOC s’hagi de fer càrrec de IMV.
TORN OBERT DE PARAULA
– TELETREBALL ALS CIFO’S: Se’ns comunica que el personal dels CIFO poden sol·licitar al igual que la resta del personal del SOC el teletreball, no hi ha cap directriu que marqui el contrari, de fet hi ha CIFO que gaudeixen d’aquesta situació. En cas de denegació, des d’UGT tramitarem les al·legacions corresponents.
– La UGT plantegem si RR.HH ja té resposta a la situació exposada a la junta anterior, en quan Instrucció de la Subdirecció General cap als serveis territorials que el personal s’ha d’emportar als seus domicilis les dotacions informàtiques a diari. Això no ha estat recolzat per tots els serveis territorials i tampoc és una instrucció que vingui de recursos humans, per tant RR.HH. ens dona entendre que el personal té llibertat d’actuació en quan aquest tema.
– La UGT insistim en l’agilització per part del SOC en donar resposta a les sol·licituds pel dia addicional de teletreball per empadronament en municipis rurals. Es comuniquen que l’Atri no estava adequat per fer front a aquestes sol·licituds, malgrat tot, RR.HH ens comunica que es poden fer per e-valisa o petició Genèrica i que ja s’estan tramitant.
– UGT planteja davant la negativa d’algunes direccions d’oficines a compensar les dietes de quilometratge del personal d’oficines que fa visites de prospecció a la seva localitat. RR.HH ens recorda que hi ha una instrucció on estant recollides aquestes dietes, que és la que preval per sobre les directrius sobre aquests tema.
Salut!
UGT SOC
20 de març de 2026
