ACTUALITAT

Resoltes les disfuncions de gestió del Complement de Productivitat

Reunió de la comissió de seguiment 3.03.2026

La UGT vam demanar la setmana passada una reunió urgent de la Comissió de Seguiment de l’Acord del Complement de Productivitat signat només per la UGT i CCOO, per aclarir diverses disfuncions detectades en el desenvolupament i gestió del complement i, en concret, els supòsits que tenen la consideració de prestació efectiva de serveis.

Doncs bé, aquesta reunió s’ha celebrat avui i ha acabat amb un acord en el sentit que la UGT reclamava:

En primer lloc, el posicionament de la UGT ha estat clar en relació al còmput de serveis efectius del període avaluable i hem defensat que les absències incloses al propi acord no podien penalitzar la participació dels empleats/ades, com si no fossin serveis prestats a l’Administració. Per tant, s’ha ratificat per part de l’Administració que queden inclosos com a serveis efectius les vacances, els permisos per conciliació, les baixes mèdiques inferiors a 90 dies i, en general, tots els supòsits recollits en el punt 8 de l’Acord.

En segon lloc, donat el nivell d’incidències en la distribució d’avaluació entre companys/es s’ha acordat per l’avaluació d’enguany, deixar sense efectes aquesta part de l’avaluació de les competències i només tindrà valor: l’autoavaluació (40%) i l’avaluació del responsable directe (60%) i en el cas dels llocs de comandament: l’autoavaluació (16%), superior jeràrquic (43,5%) i avaluació per part de les persones a càrrec (40,5%). Tot el personal que ja ha pogut avaluar les competències manté com a termini la nòmina d’abril per cobrar el complement assolit. 

En aquest sentit us recordem que teniu fins el 10 de març per validar o rebutjar l’avaluació del superior jeràrquic i continuar amb el procediment.

En tercer lloc, les persones susceptibles de percebre el complement de productivitat de l’any 2025, que hagin causat baixa per jubilació o defunció, l’Administració farà d’ofici aquesta avaluació.

Altrament, amb l’acord d’avui les persones que havien estat excloses tornaran a ser habilitades per fer l’avaluació de competències i, conseqüentment, percebre el complement de productivitat assolit. L’Administració obrirà un nou termini, pendent de concretar, per tal de fer les seves avaluacions de competències. Malauradament, això pot comportar però que no ho puguin cobrar el mes d’abril.

La Comissió Seguiment s’ha emplaçat per la propera setmana per determinar quin calendari tindrà l’avaluació d’aquestes persones que s’incorporaran al complement gràcies al pacte signat avui.

Per tant, un cop resoltes avui les disfuncions de gestió ocasionades, les persones treballadores afectades podran accedir al complement tal i com preveia inicialment el text, cosa que d’una banda posa en gran valor un acord signat únicament per la UGT i CCOO, i d’altra desmonta les mentides, intoxicacions i demagogia que han anat abocant tant CSIF com CATAC en un altre intent fallit de menystenir un acord que suposarà uns guanys econòmics molt importants per a desenes de milers de treballadores i treballadors.

Salut!

UGTGENERALITAT

Barcelona 3 de març 2026

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca