ACTUALITAT

Reunió Comissió Paritària de Prevenció de Riscos Laborals del Personal Tècnic, Administratiu i Laboral. Octubre 24

Organització i recursos tècnics dels serveis de prevenció a causa de la reestructuració dels departaments.

L’Administració explica que hi ha departaments nous i que per ara només han sortit els decrets de primer nivell i que aviat sortiran els decrets de segon i tercer nivell, on s’abordarà l’estructura nova dels serveis de prevenció.


Des d’UGT demanem a l’Administració que ens informi de com estructuraran els serveis de prevenció en funció del Decret 312/1998. I pel que fa a la participació i consulta, demanem les dades de la distribució dels treballadors i treballadores en el conjunt dels Departaments de la Generalitat de Catalunya.

Reunions de seguiment de l’activitat preventiva.

Des d’UGT insistim en la importància de fer aquestes reunions i entenem que aquest era un tema acordat; per la qual cosa no entenem la dilació en fer la ronda de reunions.

L’Administració diu que es faran aquest trimestre.

Actuacions preventives en salut mental.

Les parts manifestem la nostra preocupació sobre els problemes de la salut mental al conjunt de les persones treballadores.

L’Administració explica que la Instrucció 6/2019, de 8 de novembre, sobre les mesures de reincorporació progressiva al lloc de treball per motiu de malalties oncològiques o d’especial gravetat i sobre el procediment per adoptar aquestes mesures, en el seu apartat 2.b. es preveuen aquestes situacions.

Des d’UGT fem referència al Dia Mundial de la Salut Mental (10 d’octubre) i considerem que la nostra Administració no disposa d’un pla específic per detectar problemes de salut mental entre els treballadors i treballadores (en molts casos relacionats amb la feina) i tampoc existeixen eines per gestionar els casos que es puguin detectar; més enllà de mesures específiques i concretes, en alguns casos, pel retorn progressiu a la feina després d’una baixa IT.

Des d’UGT insistim que cal treballar per aconseguir entorns saludables de treball i que cal disposar de les mesures adequades per fer-ho.


L’Administració manifesta que totes les parts tenim el mateix interès i diu que parlarà amb les parts per determinar què es pot fer.

Seguiment de l’activitat preventiva. Especialment les derivades de les avaluacions de riscos psicosocials.

Des d’UGT insistim en la necessitat d’implementar de forma efectiva les mesures preventives resultants de les avaluacions de riscos psicosocials.


Volem recordar, als que pensen que no cal fer res, que les mesures preventives, que es determinen arran d’una avaluació de riscos, cal implementar-les.

Creació d’un lloc web per emmagatzemar, organitzar i compartir informació de la Comissió Paritària.

Des d’UGT demanem a l’Administració que implementi algun sistema que permeti compartir i consultar de forma àgil tota la informació relacionada amb la Comissió Paritària entre totes les persones que en formem part.

L’Administració ha valorat alguna experiència d’algun departament que considera que es pot implementar a la nostra paritària.

Bústies corporatives per a delegats i delegades de prevenció territorial.

UGT insisteix que els delegats i les delegades de PRL no estan rebent la informació dels diferents Comitès de Seguretat i Salut, com sí que ho feien abans, i demanem que aquestes bústies corporatives funcionin.

L’Administració es compromet a activar-les, però indica que ho farà a través del correu corporatiu de la Generalitat.

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca