ACTUALITAT

Reunió del Comitè de Seguretat i Salut

El dia 22/06/2022, després de 2 reunions extraordinàries pel tema de la Covid-19, es va reunir de forma ordinària el ple del Comitè de Seguretat i Salut (CSS) del Departament de Salut per segon cop aquest any. Per part del Departament i Servei de Prevenció de Riscos Laborals (SPRL), es varen plantejar els següents punts:

• la incorporació des del mes de maig del nou cap del Servei de Prevenció, el Sr. Xavier Albert Imaz,
així com d’una nova secretària del CSS.

• valoració dels incidents i accidents registrats, malalties i violència en el període de març a juny de 2022. Respecte a aquest punt UGT ha demanat que es faciliti més informació sobre els casos que
arribin per tal que els delegats de prevenció puguin participar en la seva investigació tal com diu la
legislació sobre riscos laborals.

• informació sobre els casos de Covid-19 en el personal del Departament i de les incapacitats
temporals relacionades i personal especialment sensible. UGT ha demanat les actuacions portades a
terme amb el personal amb Covid persistent i la incidència acumulada.

• informació sobre la realització de l’auditoria, per part de l’Institut Català de Seguretat i Salut Laboral,
que verificarà l’eficàcia i la integració del sistema de gestió de la prevenció de riscos laborals
implantat en tots els departaments de la Generalitat de Catalunya.

• informació sobre la constitució i reunions de les comissions del CSS (avaluació de riscos psicosocials
de l’SGAM i violència). Per part d’UGT es demana que s’avaluïn les propostes de modificació del
protocol de violència fetes per UGT.

• presentació dels objectius per al segon semestre de l’any 2022 del SPRL i s’informa de la creació
d’una nova intranet del Departament de Salut. Des d’UGT s’ha fet tot un seguit d’aportacions sobre la
consulta i participació dels delegats de prevenció en els objectius plantejats i manifesta el programa
ambiciós d’objectius plantejat pel SPRL.

• La resposta via CAE als informes del delegat de prevenció d’UGT de les visites als escorxadors.

• Informació sobre les seus corporatives de Girona (Santa Caterina) i Tortosa.

Des d’UGT s’ha plantejat:
a) La realització per part del Servei de Prevenció d’un informe sobre sinistralitat laboral de l’any 2021 i
una comparativa amb d’altres anys. S’ha indicat pel SPRL que es facilitarà amb la memòria del
SPRL de l’any 2021.
b) Com serà la participació dels delegats en l’auditoria. L’administració respon que serà participativa en
totes les seves fases.
c) La necessitat que s’ampliïn les funcions de la comissió d’avaluació de riscos psicosocials de l’SGAM per tal que es realitzi l’avaluació dels Equips Territorials de Salut Pública degut a la situació de crispació que es dona en aquests equips entre els col·lectius de veterinaris i tècnics de salut pública. UGT va sol·licitar també aquesta avaluació en la Comissió de Seguiment dels Acords del 05/03/2020 realitzada el dia 09/06/2022.
d) Que es doni publicitat als resultats de la reavaluació psicosocial del personal de salut pública
realitzada l’any 2018.
e) L’estat de les incidències de climatització de l’edifici Salvany (punt a petició d’UGT). S’informa que s’està treballant per tal que el més aviat possible es solucioni i que durant el mes de maig va ser necessari que el personal realitzés teletreball per tal d’apaivagar els efectes de la calor.
f) L’estat de previsió del trasllat a una nova seu al Carrer Aragó amb Girona del personal de l’edifici Salvany (punt a petició d’UGT). Es respon que s’està pendent de realitzar reformes i que s’estima que estiguin acabades en el primer trimestre de 2024.
g) La necessitat que els delegats de prevenció participin de forma activa en totes les activitats de prevenció (investigació d’accidents/incidents, formació, avaluació de riscos…) (punt a petició d’UGT).
h) El seguiment de les seus un cop eliminats els plans de contingència enfront el Covid-19 (punt a
petició d’UGT). S’informa que s’ha gestionat el casos positius recomanant el teletreball i les incidències detectades, l’eliminació d’aforaments i distàncies de seguretat, la concreció de recomanacions i supòsits d’obligatorietat de l’ús de la mascareta i el manteniment de les mesures d’higiene i neteja com a mesures de prevenció.
i) Que es realitzin avaluacions de riscos presencials als centres de tractament de caça i indústries on
es realitzen exportacions de carn.
j) Que es faciliti més informació sobre l’aplicació de la CAE en escorxadors i seus corporatives, així com que es faci extensiva la seva aplicació als centres de tractament de caça i indústries on es realitzen exportacions de carn.
k) La necessitat que els delegats de prevenció puguin disposar de tota la informació sobre riscos laborals existent, sense la necessitat que es facin requeriments específics, a través d’un espai corporatiu de consulta telemàtic.
l) Que es subministri material EPI adequat a les especificacions tècniques a la Catalunya Central als VOE que realitzen càrregues i als VOE dels escorxadors de sub-direcció de Lleida i Vall d’Aran.


UGT vol continuar treballant i lluitant per aconseguir millorar les condicions laborals. Per això us demanem que si teniu qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració que vulgueu fer, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:

manel.gimenez@gencat.cat

joan.antoli@gencat.cat

Salut i cuideu-vos!

UGT SALUT

Barcelona 28 de juny de 2022

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca