ACTUALITAT

Mesa Sectorial del Personal Administratiu i Tècnic de la Generalitat de Catalunya

UGT DEMANA QUE S’OBRI JA LA NEGOCIACIÓ PER TAL D’ARRIBAR A UN NOU DECRET DE JORNADA I HORARIS

Cada cop es fa més palesa la necessitat d’aquest nou decret i com a mostra us passem un resum dels temes que s’han tractat avui a la Mesa Sectorial, molts dels quals podrien haver estat resolts amb un nova normativa de jornada i horaris que s’adeqüi a la nova realitat i a les noves necessitats de les treballadores i els treballadors de l’Administració.

REDUCCIÓ PROPORCIONAL DEL TRAM DE PERMANÈNCIA OBLIGATÒRIA EN CAS DE REDUCCIÓ DE JORNADA

Totes les organitzacions sindicals hem demanat també la inclusió de la reducció per interès particular. Funció Pública s’ha compromès a convocar aquest proper mes de novembre el grup de treball de conciliació que depèn de la MEPAG. UGT ha insistit en què aquest, com d’altres grups de treball, no es demorin més i comencin a desenvolupar la seva feina amb normalitat..

SITUACIÓ DE LES OFICINES D’ATENCIÓ CIUTADANA I DE REGISTRE ELS DIES 24 I 31 DE DESEMBRE
Les oficines dependents de la Direcció General d’Atenció Ciutadana han d’obrir de 9 a 14 hores els dies 24 i 31 de desembre. Tota la part social ha fet saber a Funció Pública que en aquests dies la càrrega de treball és gairebé inexistent i per això hem demanat que puguin tancar-se i que les seves treballadores i treballadors puguin gaudir del dia lliure com la majoria del personal de l’administració que no atén serveis essencials i més encara tenint en compte la possibilitat de la tramitació telemàtica de gairebé totes les gestions amb les que es troben. Des de Funció Pública contesten que el servei presencial s’ha de garantir a les 24 oficines que es van determinar per part del Departament de Presidència i que han de romandre obligatòriament obertes. Des d’UGT hem fet una proposta a mig camí intentant garantir la presencialitat només del personal que sigui imprescindible i així lliurar al menys un dels dos dies lliures, però tampoc aquesta proposta ha estat acceptada. Hem demanat les càrregues de treball concretes d’anys anteriors per veure la necessitat de què tot el servei hagi de treballar aquests dos dies tal i com defensa Funció Pública.

DENEGACIÓ DEL TELETREBALL AL PAS
L’Administració ha tornat a negar el teletreball al PAS per la naturalesa de l’activitat que desenvolupen en atenció a la comunitat educativa. Tota la part social ha recordat que el personal auxiliar administratiu i administratiu no va tenir la consideració d’essencial durant la pandèmia i que ara podria perfectament desenvolupar les seves tasques amb la combinació de presencialitat i teletreball que tenen altres treballadors i treballadores de la mateixa categoria professional de l’Administració de la Generalitat i que l’atenció a la comunitat educativa estaria igualment garantida. Des d’UGT hem afegit que encara es més incomprensible aquesta denegació en aquells centres més grans que compten amb el personal suficient per garantir la presencialitat en tot moment sense que això anés en contra de la possibilitat de fer teletreball ni a la qualitat del servei.

DENEGACIÓ INJUSTIFICADA DE PERMUTES
UGT ha denunciat la denegació de permutes de llocs de treball sense cap tipus de motivació i ha instat a Funció Pública que faci un recordatori sobre la normativa vigent en aquest tema (article 78.3 EBEP i l’article 130 del Decret 123/1997 de 13 de maig).

COMPENSACIÓ DE LES 8 HORES I 20 MINUTS D’AP
Ja es bastant ridícul compensar els tres dissabtes festius en 2021 només amb 8 hores 20 minuts com per a què, a sobre, encara no estiguin reflectides a l’ATRI perquè manca l’informe jurídic o la instrucció que ho contempli. Portem més d’un mes esperant-lo i ja avancem que de cara a propers anys UGT no es donarà per satisfeta amb aquesta ridiculesa de compensació. Per aquest tema i per d’altres cal un nou decret de jornada i horaris que posi fi a situacions com aquesta.

PROVES MÈDIQUES INVASIVES
Hi ha proves mèdiques com per exemple una colonoscòpia que és evident que necessiten d’un període previ i posterior al temps indispensable per fer-te la prova. Això ha de solucionar-se d’una vegada per totes i que no quedi a la disposició de l’opinió de cada departament. Des d’UGT continuarem insistint en aquest tema.

EDUCADORS/ES SOCIALS DE DGAIA I JUSTÍCIA JUVENIL: POSSIBILITAT DE TENIR DOS CONTRACTES DE TREBALL AL SECTOR PÚBLIC
Davant les dificultats endèmiques a l’hora de cobrir substitucions i reduccions de jornada, el govern va arribar a L’ACORD GOV/39/2021, de 30 de març, on va declarar d’interès públic l’exercici d’un altre lloc de treball o una segona activitat en el sector públic, com a educador/a social, per al personal que presta serveis com a educador/a social als centres educatius de justícia juvenil de la Direcció General d’Execució Penal a la Comunitat i de Justícia Juvenil del Departament de Justícia i als centres de menors de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
UGT ha demanat que es pugui desenvolupar un segon nomenament o contracte dins del mateix Departament. Aquest Acord ens ho permet i facilitaria molt tant la tasca dins del centres de treball com la qualitat dels contractes i la situació laborals que ara es veuen obligats a fer contractes a temps parcial molt en precari. Funció Pública considera que no hi hauria cap problema pel que fa a l’administració de la Generalitat, però que hi ha un tema que cal aclarir pel que fa a normativa de Seguretat Social. Estem pendents d’un informe dels serveis jurídics per tal de solucionar aquest problema.

CONCURS DE TRASLLAT DEL COS DE SUBALTERNS I D’AUXILIARS ADMINISTRATIUS
UGT seguim demanant més concreció en les dates de resolució definitiva d’aquests concursos per tal que tothom sàpiga el més aviat possible si ha aconseguit la plaça a la qual concursava. Des de Funció Pública no han donat cap resposta concreta més enllà de dir que ens ho comunicarà tan aviat com ho tinguin resolt.

TÈCNICS ESPECIALISTES EN SERVEIS PENITENCIARIS: PERMÍS PER FER LA PROVA DEL DIA 13 DE NOVEMBRE
UGT ha demanat a la Subdirectora General de RRHH i Relacions Laborals que doni urgentment les instruccions necessàries a totes les oficines de RRHH dels centres penitenciaris per tal que autoritzi un dia natural (24 hores) de permís retribuït a tots els treballadors i treballadores interines que participin en aquest procés selectiu si treballen el dia de la prova tal i com ho recull la Instrucció del Departament de Justícia de 16 de maig de 2008.

Descarrega’t el full informatiu

Salut i cuideu-vos!

UGTGENERALITAT

Barcelona, 18 d’octubre de 2021

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca