Els dies 29 i 30/09/2021 es va reunir de forma ordinària el Comitè de Seguretat i Salut (CSS) del Departament de Salut. En la mateixa es varen tractar el següents temes:
El Servei Mancomunat de Prevenció de Riscos Laborals (SMPRL) va informar:
- dels incidents i accidents registrats, malalties i violència en el període de de maig a setembre de 2021,
- sobre els casos de Covid-19 en el personal del Departament i de les incapacitats temporals relacionades i personal especialment sensible,
- de l’aplicació del pla de contingència en diferents centres (aforaments, tornicitat entre presencialitat i teletreball, pantalles de protecció en els llocs de treball…) i Manuals d’autoprotecció (MAPs-Covid),
- del seguiment de mesures correctores en diferents centres (Edifici Merlí, Magatzem Zona Franca, ICAM Puigmal…),
- de l’estratègia informativa al personal del Departament per tal de donar compliment a les mesures enfront Covid (decàleg d’autoresponsabilitat…) i de les accions per tal de complir amb les indicacions donades en el pla de contingència,
- de les Avaluacions de riscos laborals (AVRL) realitzades en diferents centres referents al Covid-19,
- de l’AVRL psicosocials de la unitat de Recursos econòmics i contractació,
- dels objectius del SMPRL per a aquest semestre del 2021 i del pla de formació en matèria de riscos laborals per a l’any 2022, i
- de l’actualització dels equips d’emergència, evacuació i primers auxilis a les seus i edificis (MAP) on hi ha personal del Departament.
En la mateixa, des d’UGT s’ha demanat que:
- Quan el SMPRL tornarà a fer revisions mèdiques presencials. Se’ns ha respòs que enguany es faran les obligatòries de forma telemàtica, tot esperant la millora en els índex de la pandèmia que permetin reprendre fer-les de forma presencial.
- Es resolguin les incidències detectades en el subministrament i característiques del material Equips de Protecció individual (EPI) facilitat. Així com es permeti la revisió del material EPI, pel SMPRL i els membres del CSS, prèvia al seu subministrament un cop realitzada la contractació del mateix,
- S’estableixin grups de treball del CSS per tal de tractar temes de forma més extensa: violència, actualització del pla de prevenció, protocols…
- Es faciliti la informació, als delegats de prevenció, del Programa d’acollida i les preguntes freqüents que s’han respòs per tal de poder donar al personal que ho demani una resposta amb informació unitària i coordinada,
- Es realitzi una estratègia informativa a tot el personal sobre els accidents i incidents per tal de poder donar una resposta adient als mateixos i que no passin sense ser comunicats,
- S’executin correctament les activitats de manteniment contractades de les empreses de manteniment externes (en especial a l’edifici Salvany) i una efectiva Coordinació d’Activitats Empresarials amb les mateixes,
- Es realitzin activitats formatives per al personal que tingui relació amb el públic (Gestió emocional…), per als conductors i per a la resta del personal en general (primers auxilis bàsics i reciclatge en prevenció de riscos laborals), i
- S’informi de l’inici de la vacunació antigripal d’enguany, que serà com sempre.
UGT vol continuar treballant i lluitant per aconseguir millorar les condicions laborals. Per això us demanem que si teniu qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració que vulgueu fer, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:
Salut i cuideu-vos!
UGTGENERALITAT
Barcelona 6 d’octubre de 2021