ACTUALITAT

Reunió de Junta de Personal del SOC

La UGT us informa que s’ha reunit la Junta de Personal del SOC, el dijous 3 de juny de 2021, i ha estat una junta informativa, en què la Subdirectora de RRHH ha exposat els diferents temes que poden ser del vostre interès.

NOUS PROGRAMES
Ens presenten 2 nous programes: PROGRAMA MRR (relacionat amb l’impacte de la situació actual) i PROGRAMA REACTIU (relacionat amb l’impuls i transformacions econòmiques i de sectors). Els dos parteixen de diferents partides pressupostàries i tindran dates d’inici i fi diferents. El primer tindrà com a data de fi el 31/03/2023 i una contractació d’uns 160 efectius dels quals encara no se sap la seva destinació ni el seu inici. Aquest programa va molt lligat a les conseqüències de la pandèmia en termes d’ocupació. El segon d’ells està en projecte també, i es preveu que la seva durada sigui més llarga. Tant per l’un, com per l’altre, haurem d’esperar per tenir més concreció per anar-vos informant, ja que és qüestió de temps de poder donar dates i informació més concreta.

RESTRUCTURACIONS DEPARTAMENTS
Estem en un període de canvi de Departament que comporta reestructurar l’organització quant a secretaris generals i altres càrrecs… però també pot suposar canvis pel que fa a la resta de treballadors. Hem demanat per la situació dels companys que tenen plaça de Renda Garantida. De moment no ens poden concretar si la part de la Renda Garantida es quedarà al Departament al qual pertany el SOC actualment (Departament d’Empresa i Treball ) o passarà al Departament de Drets Socials, o, si seguirem fent la tramitació des de les Oficines de Treball com fins ara, i la resolució al Departament de Drets Socials. Demanem més concreció en aquest tema, ja que sabem que és important pels treballadors i ens asseguren que tant bon punt tinguin novetats ens les faran saber.

PROGRAMA REINCORPORA’T
La UGT demana informació sobre el programa Reincorpora’t, la resposta és que en el seu moment hi va haver un compromís que aquestes places fossin d’estructura un cop finalitzat el seu període de contractació. Esperem poder tenir bones notícies el 2022.

BORSA DE TREBALL
Des de fa uns mesos ençà s’estaven negociant nous criteris de la borsa de treball. Com a UGT estem satisfets amb el resultat final, fruit del consens entre la Junta del SOC i la Subdirecció General de Recursos Humans, Organització i Qualitat. Aquets nova borsa servirà per regular la cobertura temporal de llocs adscrits a les oficines de treball del SOC, es posarà en funcionament una vegada s’hagi aprovat a la Mesa Sectorial de Negociació del Personal d’Administració i Tècnic de la Generalitat de Catalunya.

VACANCES
Sol·licitem que se’ns informi sobre els criteris que s’empraran a l’hora d’autoritzar el període de vacances que pràcticament acabem d’iniciar. De moment s’està a l’espera d’instruccions del nou departament, en principi des de RRHH no han fet cap indicació pel que fa a les dates que s’han de gaudir, essent aquesta subdirecció la responsable de la limitació si és el cas. El compromís és penjar a l’ATRI la informació la setmana vinent. La UGT hem demanat que es facin les instruccions amb urgència, ja que haurien d’haver-se fet fa temps atenint-nos a què ja estem en ple període de vacances i hem demanat que es puguin gaudir fins al 31/12/2021 o, si més no, com a mínim la meitat de les vacances. Creiem que aquest tema porta molta confusió i els treballadors del SOC necessiten una concreció ràpida per poder organitzar el període de descans.

TELETREBALL
Actualment està regulat per la RESOLUCIÓ PDA/2554/2020, de 16 d’octubre, sobre l’aplicació de noves mesures al personal de la Generalitat davant el rebrot de la pandèmia de COVID-19 a Catalunya, que determina, entre altres matèries, que és vigent la Instrucció 6/2020, de 24 de maig, sobre reincorporació progressiva als centres de treball, teletreball i altres mesures organitzatives d’aplicació al personal al servei de l’Administració de la Generalitat de Catalunya amb motiu del coronavirus SARS-CoV-2. Tan bon punt aquesta mesura sanitària es quedi sense efecte, tornarà a ser vigent el Decret 77/2020, de 4 d’agost, que regula el teletreball a la Generalitat de Catalunya, el qual possiblement es veurà modificat per un nou decret del teletreball que serà la nostra referència en aquest tema.
El que sí que ens confirmen, és que, quan el Decret 77/2020 torni a estar vigent, tota aquella gent que vulgui seguir fent teletreball haurà de tenir un pla de treball individualitzat i per aquest motiu donaran instruccions perquè les unitats confeccionin el de tots els llocs perquè es pugui autoritzar ràpidament el teletreball als treballadors que vulguin prestar el servei en aquesta modalitat. Veiem la bona voluntat per part del Departament de Recursos Humans d’intentar combinar teletreball amb treball presencial, tot i que cal esperar les noves mesures normatives i organitzatives.


Salut i cuideu-vos!

UGT SOC

Barcelona 4 de juny de 2021

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca