ACTUALITAT

Reunió del CSSL del Departament de Salut

En la reunió ordinària telemàtica del Comitè de Seguretat i Salut Laboral (CSSL) del Departament de Salut del dia 25/02/2021 es van tractar els següents temes de salut:

  1. El Servei Mancomunat de Prevenció de Riscos Laborals (SMPRL) va informar:
    • dels incidents i accidents registrats en el període de desembre de 2020 a febrer de 2021,
    • de les dades de sinistralitat laboral de l’any 2020,
    • dels objectius del SMPRL per al primer semestre de l’any 2021,
    • sobre els casos de Covid-19 en el personal del Departament i de les incapacitats temporals relacionades.
  2. El replantejament dels objectius, les característiques i el funcionament dels grups de treball del CSSL. Es va comentar que sigui la part social qui faci les propostes per tal d’estudiar-les i valorar-les.
  3. Aprovació del protocol de Coordinació d’Activitats Empresarials (CAE) reformat que datava de l’any 2010.
  4. Valoració de la Informació i documentació enviada pel SMPRL per correu electrònic als membres des de la darrera reunió CSS (avaluacions de riscos de seus,…).

La UGT en la mateixa ha demanat que:

  1. Es modifiqui el protocol d’Equips de Protecció Individual (EPI) per tal que les botes d’aigua disposin de puntera de protecció, tal com s’havia proposat en l’informe preceptiu de prevenció de riscos de la UGT presentat a desembre de 2020. S’acorda que les botes d’aigua disposin d’aquesta protecció.
  2. Es faciliti als escorxadors mascaretes FFP3, ja que actualment hi ha disponibilitat d’aquestes mascaretes per part del Departament. 
  3. Es doti dels mitjans materials (informàtics…) als membres del CSS per tal de poder realitzar la seva tasca, ja que molts d’ells utilitzen mitjans personals per fer la seva tasca. La resposta de l’administració és que no és competent per fer-ho i que es realitzi una petició escrita formal. Des de la UGT s’exposa que es realitzaran les actuacions que s’estimin oportunes al respecte.
  4. Es valori, tal com s’ha demanat per part de la UGT en altres plenaris del CSS,  de la possibilitat fer teletreball per part personal 4rt i 6è Programa de Salut Pública. Es respon per part de l’administració que el seu contracte estableix la presencialitat i que no es considera aquesta possibilitat.
  5. Els protocols i manuals d’autoprotecció (MAP) en cas d’emergències s’adaptin i adeqüin a la nova situació de la pandèmia ja que, a les seus, part del personal realitza teletreball i a més s’ha incorporat nou personal.
  6. Es prenguin les mesures adients (educatives, informatives…)per tal que el personal del Departament de Salut segueixi les normes d’autoprotecció enfront de la Covid-19 ja que s’ha observat diversos incompliments. S’acorda que es realitzaran activitats al respecte i es demanarà l’estricte compliment de les normes establertes a tot el personal respecte a la Covid-19.

La UGT vol continuar treballant i lluitant per aconseguir millorar les condicions laborals. Per això  us demanem que si teniu qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració que vulgueu fer, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:

manelgimenez.ugt@gmail.com      manel.gimenez@gencat.cat       joan.antoli@gencat.cat

Salut i cuideu-vos!

UGTGENERALITAT

Barcelona 4 de març de 2021

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca