ACTUALITAT

Reunió amb el Departament de Salut

El dia 06/08/2020, a petició d’UGT, es va  tenir una reunió amb la sub-direcció General de Serveis de Recursos Humans i Riscos Laborals del Departament de Salut per tal de tractar temes de personal, En la mateixa es varen plantejar els següents punts:

1. Informar de diferents incidents sobre temes de personal, nòmines, riscos laborals i altres problemes per tal de demanar aclariments i solucionar aquests incidents. Es va respondre que s’analitzaran aquests comunicats i es buscaran solucions.

2. Demanar l’abonament de les hores en excés realitzades (Setmana Santa, caps de setmana…) durant la pandèmia (visita a residències de gent gran, control i seguiment de contactes…) amb motiu del Covid-19, per part del personal. Es va rebre la contesta que s’està estudiant el seu abonament si realment es pot justificar per part del treballador i la unitat la realització d’aquest excés de treball.

3. Informar de la necessitat que el nou personal que realitza tasques de vigilància epidemiològica compleixi l’horari del seu nomenament i no realitzi guàrdies de 12 hores empalmant amb la seva jornada normal de 12 hores, sensa descans. La contesta va ser que aquesta situació ja la varen detectat i s’han pres les accions per tal que no es realitzin guàrdies. Per això es contractaran unes 30 persones per cobrir aquests guàrdies. També des del Departament es va informar de la contractació de més personal en el mes de setembre per fer seguiment de contactes.

4. Demanar que les comunicacions fetes pel Departament per e-valisa al personal afectat per la modificació unilateral de la Relació de Llocs de Treball (RLT) siguin correctes i no hi hagi tanta variació. També informar que el tema de la nova RLT es tractarà en la reunió del dia següent al grup de treball de la RLT. La resposta va ser que el Departament ha realitzat un gran esforç, donat la situació actual de pandèmia, al fer les comunicacions.

5. La necessitat de formar i informar prèviament al personal substitut i de nou accés (en especial el personal que s’incorpora al servei de vigilància epidemiològica com a rastrejador…) en riscos laborals i de realització de les seves tasques. Se’ns va respondre que es faria immediatament.

6. Tornar a demanar que es tornin a reprendre les activitats de promoció i protecció de la salut. Es va contestar s’està tornen a reactivar excepte en les zones on hi ha Coronavirus ja que aquest personal actua com a rastrejadors i supervisors sanitaris de residències.

7. Es va demanar que el personal substitut que encadena substitucions tingui accés a les eines informàtiques durant tot el període. Es va contestar que cal un  període de 24 hores per tal de donar d’alta un substitut per temes de protecció de dades i que pugui accedir a les aplicacions i que això de moment no es pot corregir.8. Des del Departament es va informar de la publicació de nova normativa com la del teletreball i de permetre a tot el personal tenir una segona activitat que no sigui pública,

Des de l’UGT seguirem atentament els temes plantejats i volem agrair la disposició del Departament a fer aquestes reunions per tal de poder solucionar alguns temes que sempre resten pendents.

UGT vol continuar treballant i lluitant per aconseguir millorar les condicions laborals. Per això  us demanem que si teniu qualsevol proposta, acció, consulta o col·laboració que vulgueu fer, ens la feu arribar a qualsevol de les següents adreces:

manelgimenez.ugt@gmail.com    

 ugt.mayos.mar@gmail.com

joan.antoli@gencat.cat

Salut i cuideu-vos!

UGTGENERALITAT

Barcelona 3 de setembre de 2020

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca