ACTUALITAT

Reunió de la Comissió paritària sectorial de prevenció de riscos laborals

GESTIÓ DE LA PREVENCIÓ A L’EDIFICI DE SANTA CATERINA A GIRONA I DE L’EDIFICI DE LA SEU DE LA GENERALITAT A LES TERRES DE L’EBRE

 Tal com es va establir en les reunions de la Comissió Paritària de Prevenció de Riscos Laborals del Personal D’Administració Tècnic i Laboral (PATL), es presenta de manera regular un resum de la gestió de la prevenció de riscos laborals, que es porta a terme des de les comissions delegades en l’edifici de Santa Caterina (Girona) i en l’edifici de la Seu de la Generalitat de Catalunya a les Terres de l’Ebre.

 Pel que fa a l’edifici de Santa Catarina, l’Administració va començar explicant de manera resumida l’accidentalitat que es va produir en aquest centre de treball durant el 2017 i les actuacions més rellevants en matèria de prevenció de riscos laborals.

 Per altra banda, en relació a l’edifici de la Seu de la Generalitat de Catalunya a les Terres de l’Ebre, l’Administració va comunicar en primer lloc que ha finalitzat l’avaluació de riscos específics del centre de treball. També un altra qüestió important que va explicar va ser que s’havien establert mecanismes de coordinació d’activitats empresarials amb les empreses externes que tenen presència en el centre de treball. Finalment, va acabar fent un resum de quines són les mesures preventives més importants que està efectuant la comissió delegada i també que en el Palau Abària s’ha revisat l’avaluació de riscos laborals i el pla d’emergència.

INFORMACIÓ SOBRE L’APLICACIÓ DEL PROTOCOL PER A LA PREVENCIÓ, LA DETECCIÓ, L’ACTUACIÓ I LA RESOLUCIÓ DE SITUACIONS D’ASSETJAMENT PSICOLÒGIC I ALTRES DISCRIMINACIONS A LA FEINA

 Estem del tot convençuts que aquest protocol ha estat una iniciativa valenta i una bona eina per als treballadors i treballadores de la Generalitat de Catalunya però no deixem d’estar preocupats per la seva baixa demanda i encara més per la baixa quantitat de casos acceptats a tràmit.

 Des de la UGT continuarem treballant i col·laborant amb l’objectiu de millorar l‘efectivitat d’aquesta mesura. 

COM CADA ANY, QUAN ARRIBA L’ESTACIÓ DE L’ESTIU, TENIM PROBLEMES DE DESCONFORT TÈRMIC

 Altres anys hem reivindicat mesures per evitar el desconfort tèrmic en plena estació d’estiu i quan les temperatures atmosfèriques són molt altes en una quantitat important de centres de treball de la Generalitat de Catalunya. La UGT hem manifestat que ara és quan s’han de plantejar i prendre aquestes mesures preventives. Ens referim a tots els centres de treball de la Generalitat de Catalunya en genera i hem remarcat els centres penitenciaris, instal·lacions de bombers, centres educatius, residències geriàtriques, etc… També vam recordar no descuidar el manteniment preventiu de la legionel·la. La Funció Pública s’ha compromés a fer un recordatori a tots els departaments.

PERIODICITAT DE LES AUDITORIES DE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS

 Per a les empreses en general, la normativa dictamina una periodicitat de 4 anys en les auditories de prevenció de riscos laborals i de 2 per a les que tenen activitats qualificades de perilloses però exclou l’Administració Pública de passar auditories de prevenció de riscos laborals.

 L’Administració de la Generalitat de Catalunya ja va mostrar en el seu moment l’interès per la qualitat de l’eficàcia de la tasca generada pel seu sistema de gestió de la prevenció de riscos laborals i per aquest motiu va fer auditar tots els seus Departaments. Tenint en compte aquestes consideracions, no s’ha establert quin sistema de control d’eficàcia es continuarà utilitzant i amb quina periodicitat dins l’àmbit de la Generalitat de Catalunya. Per altra banda, cal tenir en compte a l’hora d’escollir-lo que és important diferenciar el grau de perillositat de les tasques que es troben dins de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, com per exemple l’activitat portada a terme pel cos de bombers.

PREOCUPACIÓ PER L’ELEVADA SINISTRALITAT ALS CENTRES DE TREBALL DE LA DGAIA I DE LA DGPS DEL DEPARTAMENT DE TASF

La UGT no deixem d’estar preocupats per l’elevada sinistralitat tant en la DGAIA com en la DGPS del Departament de TASF. Els diversos estudis que s’han anat realitzant en la DGAIA des de fa més de 10 anys sempre han mostrat que s’exposa els treballadors a unes condicions de treball físiques i psicològiques alarmants i més enllà del que és recomana. I per això el fet que ho estiguem denunciant sempre no està renyit amb què sempre col·laborem en tot el que està en les nostres mans per normalitzar la situació com no podria ser d’altra manera.

Seguirem informant.

Salut!

UGTGENERALITAT

 Barcelona, 9 d’abril de 2018

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca