ACTUALITAT

Reunió de la Comissió paritària sectorial de prevenció de riscos laborals: novembre

Es fa un recordatori sobre la interpretació del Pacte sobre drets de participació dels empleats i empleades públics en matèria de prevenció de riscos laborals en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya pel que fa a la distribució de delegats/des de Prevenció, que es basa en el principi de proporcionalitat acordat en el sí de la comissió paritària i es comprova que la distribució es va fer sense errors.

A l’edifici de Terres de l’Ebre, que està prenent una organització preventiva similar a la utilitzada al edifici de Santa Caterina de Girona, s’està realitzant l’avaluació de riscos de l’àmbit general a càrrec de la tècnica de prevenció, mentre que és cada departament ubicat allà qui realitza la part més específica. S’ha instal·lat un desfibrilador a l’edifici amb la corresponent formació al personal necessari per al seu ús.

Des la UGT vam manifestar que a l’edifici de Santa Caterina (Girona) seria interessant la presència d’un metge de vigilància de la salut d’algun dels departaments ubicats en l’edifici i degudament coordinat amb tots els altres departaments donada la quantitat significativa de treballadors/es que ocupa aquest centre de treball. L’Administració va prendre el compromís de valorar la proposta.

Per altra banda, també parlant de la gestió de la prevenció de riscos a l’edifici de Santa Caterina (Girona) des de la UGT vam prostestar per la desinformació que va patir la comissió delegada sobre l’activació del protocol corresponent per part de només un departament arran de la detecció d’un cas de malatia d’obligada notificació. L’Administració va reconèixer que calia millorar el circuit d’informació al respecte.

Sobre l’aplicació del protocol per a la prevenció, la detecció, l’actuació i la resolució de situacions d’assetjament psicològic i altres discriminacions a la feina pel que fa al any en curs i a tots els departaments, s’han presentat 9 sol·licituds: 6 no han sigut admeses a tràmit, 3 sí. Pel que fa a aquestes 3: 2 s’han desestimat i 1 segueix en estudi. La part social fa la reflexió de si estadisticament són sostenibles aquestes xifres. A més a més, i com a conseqüència d’experiències viscudes, s’ha manifestat per una part la sorpresa i per altra la necessitat de millora per tal que no es contradiguin els informes pericials amb les resolucions dictades.

Pel que fa quan s’adapta un lloc de treball en l’àmbit de presons, es considera que és del tot necessari que es porti a terme una avaluació de l’adaptació immdediatament després d’efectuar-se i sempre. No només en determinades circunstàncies o demorada en distància o temps.

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta utilitzar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca